Amning

 
Att amma, det är både och tycker jag. Jag ammar L men skulle det vara så att han inte blir nöjd, vilket han inte blir varje gång, så får han ersättning, det är ofta jag börjar med ersättning på EM eftersom min mjölk blir tunn och har väl helt enkelt inte så det räcker. 
Många gånger tycker jag det tar tid och är jobbig, mest för att jag är en människa med spring i benen, jag tycker att jag kan göra så mkt annat Istället för att sitta stilla. Men många gånger är de väldigt mysigt med. 
Jag tycker det är jobbigt också eftersom jag många gånger vill ha lite "egen" tid och låta Joakim vara med honom,  men få måste jag alltid anpassa hans mat tider, vilket gör mig stressad. 
Men jag kommer vilja fortsätta amma honom, mest för att innerst inne intalar jag mig att han klarar sig ifrån att bli sjuk bättre, vilket säkert många barn som får ersättning också kanske klarar sig i från, det känns bäst i hjärtat bara. 
Varje gång han får ersättning så har jag också alltid erbjudit mitt bröst, vilket jag gör VARJE gång, vilket jag tycker är viktigt om man vill behålla lite mjölk, för samvetets skull. Jag ger oavsett hur lång tid det tar i mellan gångerna så får han alltid bröstet innan, efter kl 15.00 så behöver han lite tillägg, 
 
Nog om amning. Alla gör som dom vill och känner, det finns inget rätt och fel,
 
...............................
 
Idag har har jag gjort någon timme på jobbet för att friska upp minnet lite inför lördag, för på lördag då börjar jag jobba mitt första pass efter Lukas födelse. Eller jag gick från jobbet i slutet av September och Lukas föddes den 17e oktober så om vi säger att jag har varit hemma i ca 5 månader totalt, och det känns som en evighet, jag förstår inte hur man kan vara hemma och tycka det är BRA. Jag är inte personen som orkar och klarar av det nå längre än såhär, jag behöver stimuleras och träffa folk för att må bra, det är en del av mig och min personlighet, idag kände jag verkligen att jag trivs på mitt jobb, det kan vara nyttigt att få vara ledig från jobbet ett bra tag och sen komma tillbaka med rakare rygg och mer energi,vet känner jag. 
Jag börjar inte jobba hel eller halvtid, men jag går in och jobbar var tredje lördag, möjligtvis att jag hoppar in stor helger, som påsk mm, bara för att få träffa folk. Allt beror ju på Lukas, hur länge han tänker amma och om det finns möjligheter för barn vakt eller om pappa Joakim kan var hemma med honom. ;) 
 
tidén löser alla problem, så småning om. 
............................
 
På lördag åker vi alla hem till Åsele för att Joakim ska hjälpa pappa att riva ut köket, pappa och mamma ska få ett nytt och fint kök hemma, det kommer bli så bra, och köket som finns där nu måste rivas helt eftersom det ska till försäljning. 
Vi kommer att stanna i Åsele tom måndag, och kl 13.00 ska våran lilla grabb få sin första vaccinations spruta, det känns så bra att Joakim följer med, för det gör så ont i mitt mamma hjärta när Lukas skriker, det är inte bara att vara mamma, man ska ha tålamo. Och ett hjärta av STEN många gånger... Jag kommer även se till att väga och mäta honom för de var jätte länge sen sist. 
 
...........................
 
nu känner jag mig nöjd med det här inlägget! :) 
 
fina borga
 
 
 
 
Jag saknar dig enormt, kan inte förstå att du är borta än idag! 
   
 
 
 
 
 


Kommentarer
Johanna

Hör av er om ni vill ha en kaffetår i helgen då ;) kram på er :)

Svar: Det vet du Johanna! ;>
Evelina

2013-01-30 @ 21:39:15
hanna

Åh fortsätt amma så länge du bara kan! ångrar att jag inte ammade lowe längre.. så smidigt och lättsamt, tänk att all den "goda" näringen samlas i dina bröst, ju längre han får av den (om än lite) så är det som rena guldmaten! Ingenting är bättre än bröstmjölk för en bebis!! vill se honom snart :) kram

Svar: Ja Hanna visst är det väl så, jag har inte slutat och kommer inte att sluta så länge jag har mjölk i brösten. Både och det dära, jag vill som inte sluta för att st framförallt är bra och att jag har maten med mig och även ekonomiskt så är det bra, till skillnad trångt dom som gett ersättning länge! Hur länge ammade du honom?
Evelina

2013-02-06 @ 21:06:20
URL: http://hannarqvist.devote.se
Hanna

Lowe var mjölkproteinallergiker, jag gav upp amningen när han var 4 månader e fter ett evigt strulande. Tappade dessutom så mycket av mjölken. Ångrar att jag inte kämpade på ännu hårdare! Det var för många som gav ersättning kring mig och som gav mig rådet att sluta amma. önskar att någon sagt åt mig att kämpa ännu hårdare. Men min plan var att amma i 8 månader. Så jag hoppas det blir så med nästa!

2013-02-11 @ 10:32:49


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Evelina Hellström

Det bästa som hände mig i livet var när min son föddes den 17 oktober 2012.

RSS 2.0