Tisdag

 
 
Det känns alltid att jag har så mkt att berätta för er som läser varje gång jag ska logga in här och skriva några rader, men när jag väl sätter mig här och tänkte dela med mig så blir jag helt tom på ord, det kanske bara är så att jag inte ska skriva så mkt...
 
idag är det tisdag och vi har mkt tråkigt och roligt framför oss. Till att börja med blir mitt älskade barn imorgon på pricken 6 månader gammal, tiden går så oändligt fort, man kan förstå det, verkligen inte, men här är vi idag och än så länge får jag njuta över att se och följa andra som ska bli mammor, få stora magar, dela med sig om deras problem eller framförallt deras förlossningsupplevelse, vilket jag tycker är så sjukt intressant. Jag längtar tills jag får fler barn, självklart tillsammans med Joakim, men det är inte riktigt min plan att utöka vår familj än, det första steget är att hitta något annat att bo i, det känns trångt med en 2:a och jag vill så gärna bygga mitt eget hus, men jag vet att i verkligheten tar det tid och ska man vänta så länge hinner det bli mer än en sladdis unge ;), jag säger som Joakim oftast säger till mig, det löser sig alltid. 
 
förra veckan var vi och tog 6 månaders sprutan för Lill killen, det gick jääätte bra, pappa fick trösta fort efter dom två sprutorna, och ja visst river det ont i ett mamma hjärta. Men det känns skönt att det är ju av en god anledning han får dessa otäcka sprutor.. 
 
Han har kanske världens bästa rutiner som gör mig till en stolt mamma, jag kan inte minnas att det var jag/vi som faktiskt skapade dessa tillsammans med Lukas, för nu har vi det så otroligt bra, dagarna är som dom ska va, han sover inte riktigt lika mkt som han har brukat, men det säger sig själv, det skiljer säg rätt mkt från 4-6 så idag sover han kanske Max 3h totalt på hEla dygnet, och då kan dom där sömntimmarna spridas ut hur som helst, gör mig ingenting. 
Kvällarna däremot är det bästahavs lägger honom kring 20-20.30 och sen så sover han ända tills kl 07.00 utan att behöva vakna någon gång, nu har han ju faktiskt sovit så sen han kanske var 3-4månader, så vi ska absolut inte klaga, ni som har barn förstår oavsett om man är en nattuggla så är det skönt att få sova ut en hel natt sammanhängande utan att bli störd. 
 
 
.................
 
 
på fredag ska vi på begravning vilket känns riktigt tråkigt, men något som också måste göras! Det är verkligen hemskt hur livet kan förändras bara på någon sekund, ibland önskar jag att man tog hand och var rädd om varandra ordentligt, och verkligen visar varandra uppskattning, omtanke och framförallt kärlek, för när som helst kan detta vara slut och då kommer man ångra att man inte fått ge en människa det. 
Vi alla kommer att måsta förlora någon vi älskar, och det kommer göra ont, väldigt ont. Jag kan gruva mig idag, även fast jag tänker att det är "länge" kvar, men vem vet då om det är länge eller inte? Nej, ingen vet och jag tror vi alla har räknade dagar, livet ärr något vi lånat, det är så kort, ge varandra allt ni har.
 
På lördag, kommer  vårt barn att döpas i Borgafjäll tillsammans med släkt och vänner, det ska bli spännande och kul! 
Det kommer absolut inte bli något speciellt, men för mig är varje dag speciell som har fått en sån otroligt fin son, som skrattar och ler, en människa som precis påbörjat sin stora resa genom livet. Honom ska jag med all kraft och kärlek försöka hjälpa så gott det går, och med alla dom fina människor som vi/jag har runt omkring oss så kommer det gå så himla bra! 
Livet får en helt annan mening när man skaffar barn. 
 
............................
 
nu ska jag snart låta min iPad vila för natten, och lägga mig själv till sängs. Min bättre hälft är ute på en promenad med några vänner och hundar! 
 
..............
 
 
ta nu hand om varandra väl! Hata inte, om ni gör, så sluta! Slösa inte energi på sånt som du kan slösa på kärlek istället. Försök att hålla sams. 
Det förlänger kanske inte livet, men jag är säker på att samvetet du/ni bär på blir så mkt bättre! 
 
♥♥
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Evelina Hellström

Det bästa som hände mig i livet var när min son föddes den 17 oktober 2012.

RSS 2.0