Det är inte alltid gröna skogar

Vilken dag, man har blivit så otroligt bortskämd. Men alla dagar kan ju inte vara bra och problemfria. 
Natten till idag bestämde sig lilla L att vakna kring kl:03.00, okey det är Inge konstigt, det har han gjort många nätter och fått komma till oss. Men inatt då vi plockade upp honom vägrade han att komma till ro, trots att det var mörkt, svalt och Inge prat. Han var alltså vaken till 06.00 
och nej, det är inte alltid guld och gröna skogar med barn. sen lyckades han somna lämpligt till att pappa i huset skulle börja jobba, då sov vi till kl: 8.30, sen började dagen, och javisst grabben har fått mitt humör (skulle jag tro). Han brukar vanligtvis sova kring 11.30-12.00 en stund, ca 1h (max) men icket, det ville han inte, väl då jag skulle gå till affären så somnade han äntligen i vagnen, så jag gick hem och parkerade vagnen vid bron, satt mig ner tog ett glas saft och skrapade min trisslott jag köpte, självklart ihopp om att vinna några miljoner, visst skulle jag kunna fortsätta vara hemma fru då, med maten klar varenda dag och bara producera massa barn och bygga hus, men såklart en nitlott. 10 minuter efter så vaknar han, pigg? Alltså hallå, hur är det möjligt??! Jaja, han fick leka på gräsmattan och trötta ut sig, visste ju att passet på eftermiddagen skulle gå hem, då brukar han vara mest trött. Så totalt på en dag brukar han kanske sova Max 2h, (not today) fick honom till att somna 1h då jag höll på med maten, han fick snacka och "fjant gråta" sig till sömns vilket han gjorde. 
Aja, när han väl vaknade så var han sur, som han varit heeeeeeeeela dagen. 
I regel lägger vi honom kl 19.00, han brukar somna efter kvällsvällingen, (not today) pju, han somnade kl 20.30 för att vara exakt, och kommer förmodligen vilja göra precis likadant i natt. 
 
Jag vet att det kan se ut som att det är ett drömliv att alla dagar vara mamma, men det är fruktansvärt påfrestande många gånger också, men som jag skrivit förut så är ju de värt alltid på jorden, 
 
jag misstänker att den här 8 månaders separationsångesten sakta men säkert börja krypa sig på, det ärr precis som man läser, förr somnade han om jag styrde in nappen på natten, men nu gall skriker han tills han får komma upp mellan oss, jag tycker ändå att det är okey att ha honom intill mig, även om jag många morgnar har vaknat med ont i ryggen, den här killen gillar att ligga tvärs över sängen, det otrevligaste mot mig, fötterna. När han var mindre gick det bra, nästan lite masage, men nu känner man sig mörbultad då man kliver upp pågrund av att han boxas. 
Jag menar, endel tycker att man inte ska låta dom ligga i mammas och pappas säng, men jag ser det inte som en nackdel, han har inga problem annars att  sova själv, och nu håller hans båda övre framtänder på att komma fram,  det gör nog lite ont med, eftersom att gommen blir hårdare och hårdare. 
 
..................................
 
förövrigt hade jag väl inget mer att tillägga, Joakim är ute i skogen och går, jag har ny duschat och ska snart göra mig något gott och lägga mig för kvällen. 
 
Han är ändå mitt allt, mitt liv och den person jag bryr mig mest om. 
Efter det kommer min sambo J som jag är så lyckligt lottad att jag får dela denna godingen med. 
Love
 
kram 
 
 
 
 


Kommentarer
Frida - mamma till Liam och enya

Vi har också det "problemet" med Liam och enya att dom vill Linn över till våran säng på natten. Jag tycker inte att det gör något, så länge som lärt sig att somna i sin egen säng. Hoppas allt är bra med er.

2013-06-13 @ 07:18:37
URL: http://frudrutts.blogg.se


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Evelina Hellström

Det bästa som hände mig i livet var när min son föddes den 17 oktober 2012.

RSS 2.0