Jakten 2013

Älgjakt 2013 drar snart igång. Känns som evigheter sen jag jagade, trots att jag jagade året 2012 och fick skjuta en älg oktober 2012, bara någon vecka innan jag födde Lukas, helt otroligt om jag får säga det själv. Jag var väl inte den smidigaste 2012 och det blev därför ingen gåning i skog med älghund eller fågelhund, men jag hoppas på mer av det de här året, dock så kommer ju min lilla minstingen följa med åtminstone någondag, sen kommer mormor att få ställa upp en hel del och ha honom. 
 
Jag längtar verkligen till hösten, här om dagen åkte jag, Joakim, Lukas, Peder och Sebastian på skjutbanan, har dock min bössa hemma i Åsele, så jag får se till att skjuta in den när jag åker hem till veckan, eller helt enkelt ta med den upp till fjället!  
 
jag hoppas på att vi både kan få ner fågel till vår ivriga lilla Finnspets och även älg för pappas hund! Skulle göra min höst helt fullbordad! 
 
Dessutom kommer nog mina nya kängor idag, jag har länge längtat och länge behövt! Så dom ska jag gå in så fort dom kommer, kanske redan ikväll stoppar vi Lukas i bärryggsäcken tar med Nikita och går till skogs! 
Det finns mycket planer, vi skulle vilja träffa Lukas tremänning med, Laara Streuka som vi vet ska befinna sig här uppe i Borgafjäll i veckan! 
Och jag känner mig själv, mkt kan hända på kort stund precis som............
 
 
Ikea-resan jag och mamma skulle göra nu på tisdag! 
Jag känner inte för den längre, tro det eller ej men det känns inte lockande, och inte minst när jag vet storebror ville följa Och handla till lägenheten.
Så mina planer är nu ändrade IGEN, jag åker hem till Åsele tillsammans med min lilla kille på söndag eller måndag och stannar i Åsele. Men jag hinner säkert ändra mig där också! :-) haha
 
............................... 
 
Nu ska Lukas få sig en sen lunch eftersom han älskar att sova så länge på förmiddagen! 
 
 
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Evelina Hellström

Det bästa som hände mig i livet var när min son föddes den 17 oktober 2012.

RSS 2.0