Söndag

Tillbaka i Borgafjäll- hemma som det också är. Känns helt underbart. I Åsele hade som så fruktansvärt mycket mygg, och tacka gudarna för att det ännu inte kommit så många hit upp än. 
Dagarna går fort, verkligen. 
Lukas blir snart inom dom närmaste dagarna 8 månader gammal, hallå vart försvann tiden? Jag längtar men ändå inte tills jag får börja tok jobba, tjäna pengar och få lite mer socialt runt omkring mig. 
Han är så stor, tung och omysig nu förtiden. Han reser sig upp utan problem, sitter utan hjälpa, han kryper som en vilde och äter massor med mat, endast välling på kvällen och morgonen. Den här mysiga lilla bebisen man en gång höll i sin famn vägrar idag ligga i famnen stilla, han ålar sig ur med kraft, endast när han är nyvaken han gärna kryper upp under kindbeenet. 
Jag gillar ändå att det går fort, alldeles för fort för att han nu ska ha en gåstol, för han kör sönder allt man har, så nu blir det krypa och gå med gåvagn som gäller.
 
.............................
 
idag har vi träffat Johanna och Anders som varit barnvakt åt en liten Maja, Johannas guddotter. Efter det har vi varit och kört bil jag Lukas och Joakim, nu har jag pysslat och faktiskt plockat mig färska rabarber och gjort en paj, sen ska jag göra potatisgratäng och se till att göra något gott av steken vi tog upp imorse. 
Första sommaren jag satt blommor, jag gillar blommor, det ät fint men jag jag är ingen händig människa och får lätt dom där stackarna att dö, nu får jag skärpa mig och som Joakim säger : sånt där ska mammor göra, så nu måste jag göra allt i min makt att få dom att leva hela sommaren ut. 
... Men jag får inte glömma att säga att jag HATAR sommare, min bästa årstid är verkligen hösten och vintern. Jag vet, vi alla klagar på vinter då det är vinter, och klagar på sommar då det är sommar, men jag hatar verkligen sommaren jämt, och jag har börjat göra det mer och mer sen jag flyttade till fjället. Här är det så fruktansvärt mkt myggor och helvete som gör mig galen.
 
till hösten blir ju faktiskt Lukas 1 år, känns helt otroligt. och som det ser ut idag, så tidig som han är med allting i sin utveckling så kommer han att gå innan han ät 1 åR. Joakim började gå när han var 10månader, det kanske hakar på generna och Lukas gör likadant. ? 
 
.................................
 
 
 
Jag älskar dig mitt fina underverk! 


Kommentarer
Edvin

Evelina jag kollar inte så ofta på din blogg.Men jag ska göra det för att Julia tycker det är kul att se bilder på er.Puss och

Svar: Vad kul Edvin! Mkt text och lite bilder! Pussa lilla Julia på kinden från mig! Kram på er!
Evelina

2013-06-12 @ 17:55:11
Marina

Ååååh, underbara gull unge!

2013-06-24 @ 09:47:39


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Evelina Hellström

Det bästa som hände mig i livet var när min son föddes den 17 oktober 2012.

RSS 2.0