9 Augusti 2013

 
 
 
Kvällen igår bjöd på kanon väder.
Först blev vi, jag och min lilla familj bjudna på middag hos Nils-Aron Kristoffersson och Magnus, två otroligt fina pojkar/bröder som jag tycker väldigt mycket om, personer som jobbar, är inom rennäringen och som man nästan aldrig ser för dom håller sig mest till fjälls eller i skogen. Vi blev bjudna på kött och potatis, Nils-Aron hade verkligen lyckas, för vi var hur hungriga som helst.
Lukas fick åka 4-hjuling, vilket han först gillade, tills pappa bums skulle köra på lite "högre höjder" då blev han rädd, vilket innebar att Lukas fick skjuss av farfar tillbaka till Nils-Aron.
 
Efter det, kl blev ca: 19.00 bar det iväg hem igen, eftersom Lukas skulle göra i ordning sig inför kvällen, ni vet, - byta blöja, nattkläder, borsta tänderna, äta välling och framför allt mysa i pappas famn.
 
Under tiden Joakim  fixade allt det där så tog jag mig lite egen tid och följde mina vänner.
Stefan och Johanna som driver Borgafjäll Outdoor Activity - Besök gärna deras sida på Facebook, hos dom kan ni bland annat boka, ridturer, paddla kanot efter korpån som är otroligt fin, spela paintball på skogsbanan, mm.


Vi paddlade efter korpån som är så otroligt vacker, oj vad jag gillar natur livet. Bara för att man har barn och familj ska man verkligen inte bura in sig, det är något jag märkt. Det är ju lätt hänt att man blir "bunden" till sitt barn, speciellt som (mor) som ska amma mm. Men låt det inte förbli så när bebisen börjar ta flaska och slutar amma, det är verkligen viktigt att ibland får vara sitt "gamla" jag också. Igår fick jag känna mig som Evelina, få göra det jag älskar och det som får mig att le i flera dagar efteråt.
 
Vi stannade och grillade i Lill gubbsjön, jätte fint ställe, speciellt med den fantastiska solnedgången vi hade igår. Makalöst vackert, att se den fina färgen och solen sakta gå ner mellan fjälltopparna, hur dåligt kan man egentligen må en sån gång? Sitta framför en öppen eld, med bra vänner och gott fika. Spegelblankt vatten med fiskar som vakar, underbart om ni frågar mig.
 
Kunde inte annat än att ännu mer börja längta efter den murriga höstjakten som snart dra igång, när solen lämnade himlen igår kväll blev det kyligt, fick mig att påminna mig om en kall höstmorgon, solen som just gått ner men är påväg upp igen.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
____________________________________________________________
 
Skogen - hjortron
 
 
 
 
_______________________________________
 
// Evelina Hellström
 
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Evelina Hellström

Det bästa som hände mig i livet var när min son föddes den 17 oktober 2012.

RSS 2.0