alla dagar är lika

Hej, det dröjer mellan inläggen, vilket jag alltid inleder min uppdatering med. Men så är det. Och många kan kanske tycka att man borde ha all tid i världen och blogga men så är inte fallet, INTE mitt iaf. 
Dagarna rullar på och Lukas blir äldre och större med dagarna, inte så att jag ser det med ögat, men alla andra ser det. Ibland brukar jag titta på Lukas och säga; men det var ju såhär jag födde dig , men inte riktigt kanske, idag väger grabben snart 10kg och är 6månader gammal, jag vet det är rätt mkt, men det finns väl inget finare än en liten rund söt unge? Och snabbt ska jag säga att jag egentligen inte tycker att han är så rund, han är helt perfekt, världens finaste. 
 
jag har varit hemma i Åsele några dagar med bilen, det gick fort och rätt bra ändå skulle jag vilja säga, vi har hunnit umgås med gudmor Terese och Fredrik, och även hunnit med att träffa Marina och hennes bebis! 
Visst är det väl skönt att komma hem, både för mig och Lukas, jag har haft folk som burit honom/styrt honom/matat honom Mm, Morbro Jimmy har varit inblandad i det rätt mkt, han vill gärna hålla och mysa med honom mkt, Jimmy var rätt skeptisk när Lukas kom till världen och han skulle honom första gången, men idag gör han såna saker som jag gör av ren automatik, det glädjer systerhjärtat. 
Lukas fick sig lite nya sockar, halksockar faktiskt eftersom han "tokspringer" nu med sin gå bil, vi har möblerat om  här hemma i Borgafjäll så han ska få plats att springa av sig, sen så fick han sig även en ny mössa och några nappar, antar att jag inte är den enda mamma som får leta i dagar efter nappar!?? Eller jag har kanske fel! 
 
Har hunnit umgås med gudfadern lite i helgen med, jag jobbade hela lördagen så Joakim och Lukas tillsammans med gudfadern och massa andra grabbar har hållt på med en vedhög, så Lukas satt fint och stilla med sina fina rosa hörselkåpor och kollade på. 
Jag är så säker på att dom kommer få så kul tillsammans när Lukas bara bli äldre och kan följa med! 
 
........................
 
jag viill så gärna hitta på saker, åka och hälsa på folk jag saknar, men känns inte som att jag hinner fast jag egentligen vill och faktiskt hinner, det som får mig att stanna är ändå Joakim, jag trivs så gott i hans sällskap, och när man har Lukas en hel dag och Joakim/pappa kommer hem blir Lukas så glad och även jag, att kunna lämna över honom och Joakim får göra kvällsgörat. Ibland saknar jag sånt när jag inte har honom i närheten, för det är bara vi två som känner vårt barn, hur många barn ni eller du än haft så kan ni/dom fortfarande inte mitt barn, så just nu känns det som att det är viktigare än någonting annat att ha joppe med mig. 
 
Lukas har fått två st små gryn ocksåni munnen, jag blev sjukt glad, för två små tänder som tittar upp!!!? Är det möjligt att man kan bli så fjantigt glad.. :) har länge kollat honom för att se, men jag har inte lyckas få syn på någon förrän idag, två små vita prickar kommer sakta men säkert upp ifrån tandköttet.. 
;) 
 
..................................
 
nu ska jag vila och mysa framför tv och sen ska jag lägga mig också, precis som Lukas! <3 
 
 

Varför jag supergillar henne så mkt! Så lik men ändå inte! Min bästa
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Evelina Hellström

Det bästa som hände mig i livet var när min son föddes den 17 oktober 2012.

RSS 2.0