Fjällensdag

Hej Allihopa
i helgen har vi haft "Fjällensdag" på kartan! I några veckors planering, att skriva ut, förbereda, ringa knallare, fixa för bagarstugan, klippt, byggt och få upp alla öl/mat tält, bänkar, ställa i ordning, fixa tipsrunder och lite aktiviteter för barnen så är helgen tyvärr slut. Det har krävts mycke tålamod intresse och angagemang för att försöka så gott det går att få ihop den här dagen, för att få både knallare, besökare och även oss nöjda.
 
Vi som har arbetat med detta har tyckt att dt varit riktigt roligt, vi  har varit 4 tappra ungdomar som kämpat morgon/kväll för att verkligen få detta att bli så bra som möjligt, trots att vi inte är några "erfarna" arrangörer. Men vi 4 (Johanna Jensstad, Stefan Beckman, Evelina Hellström och Joakim Isaksson) har haft så otroligt roligt tillsammans, hjälpts åt och stöttat varandra om det blivit problem. 
Att skratta tillsammans är viktigt, tycker vi alla, och det har vi gjort, trots att vi också blivit trötta på allt kvälls/nattjobb vi lagt ner. 
 
Vi känner oss nöjda för i år, men vi vill såklart prestera bättre, det vill man ju alltid, det finns alltid saker att kunna göra bättre. Vi vill locka fler knallare, finns det någon som vet någon som är intresserad att komma sista helgen i Juli på Fjällens dag i Borgafjäll får man gärna höra av sig till mig. Idéer är värdefulla, vi vill verkligen att byn ska blomma och locka upp fler folk till vår faktiskt, otroligt fina by, med alla dessa fjäll runt omkring. Vi har platser så det räcker gott. Har ni idéer om folk som vill hjälpa till på marknadsdagen, som brukar vara mellan 11-15 på lördag får man gärna höra av sig till mig med, det är fint med hjälp. 
 
Jag/vi vill tacka alla människor som ställt upp på Fjällensdag, med fika, bakning, servering mm. Vi hoppas och vill önska er alla som varit här i år och åren före det hjärtligt välkommen nästa år, till en lika bra marknad, förhoppningsvis ännu bättre. 
 
.........
 
har du synpunkter om något, vill jag gärna höra dom! Allt tåls att höra, vi vill alltid bli bättre! 
 
 
 
 
..........................................................................................................
 
Personligen vill jag säga att jag faktiskt för första gången haft det roligt att anordna något, jag har haft bra människor runt omkring mig som gett mig bra energi, det behöver man och därför blir allt så roligt. 
 
jag vill tacka (som mamma till ett 9månaders barn) till Mormor och Morfar som åkt upp från Åsele hit till Borgafjäll enbart för att vara barnvakt i 3 dygn för att jag ska kunna hjälpa tills så mycket som möjligt, dagarna har varit långa, tuffa och smärtsamma ibland, med den lilla sömnen, små barn (som man har, och vill träffa i mellan varven) och allt stök inför att kunna öppna öltältet på kvällen Mm. 
 
Stefan Johanna och Joakim ni har alla gjort en kanon insats och varit så duktiga med allt. 
 
....................................
 
 
 
 
 
 


Kommentarer
Marina

Braaa jobbat!!!

2013-08-04 @ 10:12:34


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Evelina Hellström

Det bästa som hände mig i livet var när min son föddes den 17 oktober 2012.

RSS 2.0