Säg mig, det är väl inte pollen?

 
 
År 2012 den här tiden så var jag känslig, otroligt känslig, och det första som slog mig var att det var pollen. Jag nös, fnös, grät och var alldeles tät i näsan, det rann snor förjämnan.
Den 2012 den 15 Juni fick vi veta att vi väntade smått, då förstod jag direkt att det kanske var därför jag blivit så känslig, jag har ju aldrig förut om åren visat tecken på allergi? Det är därför det har varit såhär, kroppen har signalerat.
Allergin slutade tillsut, och jag antog att det bara var under en liten kort period under min graviditet.
 
År 2013 minns jag ingenting utav pollen eller den här jobbiga snuvan.
 
Nu, år 2014 sitter jag här, i BORGAFJÄLL snuvig som aldrig förr, sår under näsan, kliande näsa, rinnande snuva och hemska nysattacker.
Det är otroligt påfrestande, trodde aldrig detta.
Okey, jag vet vad ni alla tänker, DU ÄR GRAVID IGEN, men nej det är jag inte. Jag har kommit undanfund med att jag kanske är pollenallergiker och att vissa år är värre än andra.
 
_____________________________________________
 
Det var ett tag sen jag skrev här på bloggen, jag har inte haft så himla mkt tid på kvällarna att sitta och skriva om mitt "tråkiga" liv (enligt endel, kanske). Känner att det kan jag dela med en bra vän eller med min sambo istället. Men sen så kan jag tycka i mellanåt, att det kan vara kul att blicka tillbaka på det man skrivit och därför skriver jag då och då.  
_____________________________________________
 
Ja, men hur är mitt liv i Borgafjäll då? Jo, jag har många järn i elden och jag känner mig mer motiverad till alla dess saker än någonsin förr.
Snart, i Juni flyttar det upp en familj från Norråker, kompisar till mig och Joakim. Känns hur kul som helst. 6 yttligare personer bosätter sig i Borgafjäll, kan det bli bättre?
Annars då? , jo jag jobbar och sliter och umgås med min egna lilla familj. Det är helt enkelt för få timmar på ett dygn, känns som man inte hinner hem förän man ska sova och sedan vakna för att kliva på jobb.
 
__________________________________
 
 
 
En sak jag lärt mig från Anders Isaksson/Johanna Arvidsson; Man behöver inte gilla alla, det är okey att inte tycka om en människa, det är inte olagligt.♥
p.s. Jag saknar er

                                .


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Evelina Hellström

Det bästa som hände mig i livet var när min son föddes den 17 oktober 2012.

RSS 2.0