Påsken

Hej, det har blivit lite skrivet här på bloggen av många anledningar, jag har så mkt annat nu att tänka på och lägga kraft på framför allt. 
Tiden går så fort, Lukas är snart 6 månader gammal, jag njuter verkligen av mitt barn och att få vara mammaledig tillsammans med honom, visst har jag jobbat ibland, men jag ska inte ta på mig mera, jag ska hålla mig hemma tills det är dax att killen ska börja på dagis, och nu undrar ni om jag har sökt dagis plats! Och visst har vi/jag gjort det, papperen är inlämnade och jag hoppas att det kommer finnas plats här i Borgafjäll. Just nu finns det 7 barn och det kommer ramla in fler än mitt barn förhoppningsvis och snart, så dagis måste ha en större lokal. 
 
Lukas äter äntligen massa "mat" framförallt så älska han gröt. Det börjar bli rutiner nu som spelar så stor roll, om ni frågar mig. Lukas lägger vi kl 20.00 på kvällen och han sover tills kl 07.00 på morgonen, känns skönt, den värsta tiden då han ville vara vaken på natten och äta mm är över, Lukas slutade dock äta på natten då han var mellan 3-4 månader. 
majskrokar är en favorit, och som alla andra barn vid 5-6 månaders ålder så börjar han hålla i saker med händerna och stoppa i munnen, mat skedar mm. Nu sitter han på rumpstumpen rätt sp mkt själv och har blivit för ett tag sen tok intresserad av sina små fötter, det här med tålamod och sånt har han fått av mig,blir ivrig om inte saker sker på studs ochvill att det ska hända helst innan han själv ha tänkt på det. 
 
Längtar så oerhört till sommaren, eller nä nu ljög jag. Jag älskar fjället på vintern, faktiskt så tror jag vintern är min favorit årstid, jag gillar även sommaren, men upp här i fjällvärlden har vi så himla mkt mygg och knott så man blir tokig.. med tanken enbart på Lukas (som alltid numera) så känns det bittert med sommaren, så härligt att få stoppa ner honom i en fjällpulka, eller sparkholk eller bara läggà honom i min (svägerskans) voksi påse som för övrigt är det bästa som finns när man har småbarn, funkar ända till ca 3år... 
 
Det kan få bli slutet på april då den bästa tiden under årstiden är, med riktigt värmande sol, kaffe på bron tidigt på morgonen mm. 
 
Vi kommer också ha dop då, känns jätte bra! Vi har valt med kärlek Gudmor och Gudfar som vi inte kommer vara missnöjda över......
 
--------------------------------------------
 
och då påsken........
sådär om jag själv får säga det, inget känns sig likt som alla andra år. 
Vi har iaf haft uppe Joakims syskonskara, med alla deras barn mm, känns så kul och det är långt i mellan gångerna man träffat alla barn. 
 
------------------
 
ilväll har jag och Joakim varit och käkat middag med Sara och Jörgen, så kul att få träffa doM lite också som bor i norråker.... 
Sen lämnade jag Joakim där med några öl och sånt där, jag och Lukas åkte hem för att göra oss i ordning för natten. Nu sover han sen länge tillbaka och mamma Evelina kan få egen tid och lugn och ro. :) 
 
-----------
 
 
 
 
det var det lilla jag skulle säga! 
 
jag älskar alla mina närmaste och finaste människor, som gör mig så otroligt glad och lycklig, att ha fått uppleva mamma livet var inget jag trodde skulle hända på några år, men idag eller just nu ångrar jag inte en sekund att jag har min finaste fin Lukas här, vad gjorde jag utan dig Och din pappa! <3 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Evelina Hellström

Det bästa som hände mig i livet var när min son föddes den 17 oktober 2012.

RSS 2.0