Torsdag 11/10-2012

 
Ja som ni ser vill bebisen inte alls komma ut, det tar tid och jag som kände mig så tok säker på att absolut inte gå över, och nu verkar det vara det vara så självklart, jag har egentligen inget problem med det, klart att det är jobbigt och tungt för min del och jobbigt på alla sätt och vis, men jag överlever om jag måste/går över några dagar, jag vet ju med största säkerhet att bebisen kommer att titta ut, oh shit, det kommer bli så spännande att få se vad som finns där inne.
 
Det börjar vara så nära nu så det känns helt ofattbart att jag bär mitt&joakims barn och att jag verkligen ska genomgå en förlossning, det skrämmer mig inte, inte alls. Men det börjar bli så självklart att verkligen jag också ska uppleva det där som är så smärtsamt men ändå det bästa i hela livet.
Jag är ju inte stor, rätt liten fortfarande och jag tror att bebisen inte kommer bli så farligt stor, men det får vi se.
 
Det är inte mycket som händer just nu, jag sover som en stock mest på dagarna för att nätterna är helt upp och ner vända. Jag har slutat kunna räkna mina uppstigningar på nätterna nu när det är en hel del besök.
Men idag konstigt nog så är jag pigg, inte PIGG men någorlunda så jag har skrubbat av plattorna i köket och städat undan i köket, nu tänkte jag dra igenom med damsugaren och tvätta lite sängkläder som jag köpt på jysk.
 
_______________________________
 
I Tisdags fick jag världens största och finaste blomma utav J. Det är så känslomässigt berörande att få något sånt av honom, måste få säga att det händer väldigt sällan men det är därför det gör mig så glad och lycklig. Att han ens hade tanken när han var i Lse på mig är ju knäppt.
Han gör mig så glad, och jag få vara hur fjantigt kär jag vill, men han gör mig så glad MÅNGA gånger, vissa gånger går han mig på nerverna med, men det är ju så det ska vara, det goda överväger.
Bara en sån sak som att han varje morgon pussar mig hejdå då han åker och jobbar gör mig så glad, man ska verkligen glädja sig till att man fått tag i någon man verkligen älskar och som älskar dig tillbaka, livet är så kort och konstigt, och vad som helst kan hända vilken dag som helst, så man ska skatta sig lycklig med alla människor man älskar. 
_______________________________
 
Den senaste tiden så har det varit mycket körning mellan åsele och borgafjäll, som tur är har jag sluppit köra själv, utan J har följt med.
I tisdgaskväll kom vi till borgafjäll sent på kvällen efter att ha sovit i åsele en natt för att J hade några ärenden. Nu blir det så i morgon också, vi kommer att åka till Åsele om J och hans jaktlag skjuter fullt i morgon (fre), så då blir det till att flytta alla bebis saker mm till bilen och åka för att ha med sig allt. Rätt besvärligt enligt mig, men vad ska jag göra? J vill jaga hemma i åsele också.
 
______________________________
 
Året 2012 gör mig inte klok, jag är lyckligare än någonsin för allt som hänt, men just nu dom senaste månaderna har det varit väldigt mycket i mitt liv och likaså J. 
- Höstjakten blev totalt uppskjuten, både älg & fågel blev det lite utav. Fick dock skjuta mig en älg, hög gravid som man var/är men mycket vill ha mer.
- Dåligt fågel år av dess like, inte en fågel i skogen.
- Jag har inte kunnat gå med Nikita iskogen något alls.
 - Graviditet som har stoppat väldigt mkt pga BM åsele långa resor mm. (men klart värt det)
- Min älskade farfar slets bort i Augusti, plötsligt och helt oförberett, trodde åtminstone att han kunde hålla ut tills bebisen skulle komma, det sa han att han skulle.
- Begravning
- Nätet las ner i borgafjäll i 4-5 dagar, ingen kunde använda i nternet eller mobil. Stressande när man är gravid.
 
mm.
 
_________________________________
 
Nu ska jag fortsätta vidare här. Hoppas ni har det bra!
liten del av jaktlaget. åh, saknar skogen..
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Evelina Hellström

Det bästa som hände mig i livet var när min son föddes den 17 oktober 2012.

RSS 2.0