Samernas nationaldag!!






Förr i tiden
den här dagen så sa man att : Om det skulle snöa den här dagen (samernas nationaldag), så skulle det snöa i 7 veckor framöver, det sas så förr i tiden. Vi får alltså räkna med lite mera snö i 7 veckor framöver nu då, om vi ska följa det som sas förr i tiden. för idag har det kommit lite snö.
Jag har hunnit skotta halva gården en gång, andra halvan tog Joakim med traktorn.

Jag tycker om samer (lappar) jag har många vänner som är det och jag älskar deras kläder, vackert och speciellt.

Idag har jag varit ledig, hade tänkt mig massa skolarbete, men jag har presterat så himla bra tidigare och ligger så himla bra till så idag fick böckerna ligga på hyllan och vila.

Jag har istället varit på personalmöte imorse kl:9.00 och efter det fick jag rusa hem till joakim med nyckeln ut till förrådet för Joakim skulle kolla om vår stora frysbox fungerade, och det är tydligen bara jag som har nyckeln, och den skulle jag heller inte ha, för den skulle minsann ligga inne i hallen så båda två kunde andvända den, (sant där)

Efter det så åkte jag traktor med Joakim, inte så jätte roande men det är för att få tiden att gå, sen tog jag Nikita med mig till dammvägen för att släppa henne lös efter skoter spåret, vilket hon älskar mer än något annat, fjällluften är det bästa, den som inte håller med mig, är alldeles för sällan i fjället.

Sen när jag kom hem så skottade jag gården och jag och joakim tog volvon till garaget där Joakim och Sebastian bytte fordon, så helt plötsligt satt Sebastian i volvon, och jag skulle åka trktor med Joakim, i samma veva som jag bytte fordon från bil till traktor så tappar jag uppenbarligen min telefon, vilket leder till att jag blir orolig typ 25 min efter jag satt mig i traktorn, och känner att jag inte har min telefon på mig, (som vanligt har jag ljudlöst och kan inte höra den.. Jag ringer till Sebastian från Joakims telefon och frågar om min telefon ligger i bilen, han kollar och säger; Nej det gör den inte, och jag antar att han letar hemskt dåligt så jag åker dit  och hittar den heller inte, sen inser jag att den måste ligga i snöhögen som jag och joakim tillverkade med traktorn utanför garaget, för det måste ha ramlat ur när jag steg av bilen.
Fick hjälp av Stefan att raffsa i snöhögen och plötlisgt så skriker stefan ; Häär är den!!!






Nu tänkte jag börja med maten som blir kassler gratäng med ris! :)




_____________________________

Jag hoppas också att Terese och Fredrik har det jätte bra i Thailand! <3
Kramar om



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Evelina Hellström

Det bästa som hände mig i livet var när min son föddes den 17 oktober 2012.

RSS 2.0