loong time.


Haft lite semester från bloggen nu och det känns som det finns en hel del att berätta, men det brukar aldrig bli så att man berättar allt man gjort alla dom dagar man inte varit inne.

Onsdags iaf så hade vi byafest här i Borgafjäll, de var riktigt trevligt att träffa lite folk och lära känna nya människor, man lär ju känna varandra på ett helt annat sätt kan jag tycka. Så där var jag ända fram till kl: 00.30, helt otroligt jag som är en sån mes som gärna går hem tidigt, (mes och mes, gammal kanske det heter) :)

Torsdag, vart det inte riktigt soffdag, jag vart riktigt slö efter mina 7 öl som jag tog på onsdagen.

Fredag,Lördag,Söndag så jobbade jag på affären, jag både öppnade och stängde alla gånger så jag jag kände att jag var rätt trött, söndag slutade jag klockan 16.15 och då skyndade jag och joakim oss hem till åsele, för jag skulle på ringträning med Nikita kl.1800.

Måndag, natten från söndag till idag har varit riktigt jobbig, Nikita har inte kunnat sovit och har varit en riktigt finne i röven om jag ska säga det så, hon vaknade i natt av att mammas katter började bråka,tjaffsa (som dom alltid brukar) då var klockan ca:01.40 nånting, men jag försökte somna om fast det inte gick, Nikita låg och skrek och gnällde så jag höll på bli vansinnig, jag tänkte att hon kunde få fortsätta och att jag inte skulle ge mig för lätt, så hon fick gnälla tills Joakim som inte klara av någonting då han är trött vaknade, och jag blev arg på han för att han blir så arg och sur och tror att hon ska bli lugnare då. Så jag valde tillsut att gå ut med henne i buret då var klockan ca: 03.00, jag gick in och la mig, och efter ca: 30 min började hon skälla och gnälla ute i buret så då var det bara att kliva upp och hämta henne innan hon skulle väcka resten av movägen. När hon kom in så la hon sig och somna ca i 1½ timme, så ungefär vid halv sex hörde hon bira (pappas hund) kliva upp och gå på golvet, då började hon gnälla igen, och jag bad henne lägga sig, sen klev pappa upp och då fick jag släppa ut henne.

Så jag har egentligen inte sova så mycket för jag klev upp klockan 7.30 för att Joakim klev upp då, pigg i hågen för att han sluppit släppa ut henne och sköta henne i natt.

Det är skönt att vara hemma igen för här sover hon så länge som vi sover och här springer hon inte runt och gnäller, pju..

__________________________

Dessutom så såg jag ett Lodjur i söndags som sprang upp efter vägkanten när vi kom och körde bil. Rätt mysigt faktiskt.

__________________________


Nu ska jag gå och börja med någon middag, Joakim önskade sig stips och korv, uähh

_______________________
Byafest





Fick fler bilder, men jag orkar inte vänta på datorn, den är så seg.!













Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Evelina Hellström

Det bästa som hände mig i livet var när min son föddes den 17 oktober 2012.

RSS 2.0