jävla bitter.....

Jag är på riktigt dåligt humör nu mera, hormonerna i kroppen ruuuuusar åt alla håll och kanter och jag har inte riktigt lärt mig än att styra dessa ännu, jag har ca: 3 månader att försöka. Att vara kvinna är inte lätt fast dom flesta killar tycker att vi klagar alldeles för mycket för så lite, - men där har ni fel grabbar. Jag skulle vilja se grabbarna i kvinnan kläder en dag, och jag tror inte dom skulle stå ut.

Det började med att jag slutade snusa, för kanske 3:e gången, sist var jag utan snus i 8 veckor och jag klarade mig jätte bra tills jag började tycka att det var okey att ta ett bloss från vännen Andreas som rökte mm. Insåg att det var helt fel val utav mig, för jag gillade inte ens det. Då började jag om igen. Idag har jag varit utan snus i 4 veckor HALLELUJA  och det går fortfarande bra, jag köper och äter frukt i massor, och så gillar jag dricka och godis jätte mycket men jag ska lugna mig med det. Fick dock abstinens idag och köpte mig en tobasfri snusdosa, det känns bra att bara få lägga något under läppen.
...... jag ska hur som helst försöka för att hålla mig, jag hade hjärtklappningar och alldeles för hög puls då jag höll på med snusningen så jag valde att må bra istället för att oroa mig för att dö i förtid. :P

____________________________

Helgen är förbi och jag har hunnit gjort en hel del, vet inte om det är så mycket nödvändiga saker, men det är saker jag gillar att göra och saker som får mig att må bra. Igår släppte jag och joakim Nikita efter dammvägen och direkt så fick hon tag i en tjädertupp, som dock flög i från henne medan hon plumsade som ett tok i djupsnön efter den, tog ett tag innan vi fick tillbaka henne, men jag är så glad för att hon är så intresserad av detta, jag kan bli orolig att hon glömt bort allting tills hösten, nu ska jag vänta in våren och påsken med storm steg och sen kan sommaren få gå snabbt så höstjakten drar igång.

På kvällen åkte jag och Joakim till Johanna och Anders och drack en öl och åt panacotta, som Joakim gjorde och misslyckades lite men det gick och äta, tänk att han ska vara så tjurig. Jag erbjöd min hjälp flera gånger men han läste blint i receptet och skulle klara det på egen hand så jag lät honom göra det, ni förstår hur det gick.

Jag blev riktigt less på folket som blev fulla och valde fel ord vid fel tillfälle. Känslig som man blivit vid hormon bytet så bör man akta sig, jag är inte vanligtvis en elak tjej som vill folk illa, eller ber någon drar åt helvete. Men just nu har jag ha,nat lite på sidan om och det får man tåla ett tag framöver, men det ska inte betyda att folk får göra som dom vill, eller bete sig som dom vill.



Idag har jag varit med Johanna och hon har klippt mig lite, sen tog vi oss en lång promenad i det kalla vädret och pratade av oss det vi kunde när vi ändå kunde vara med varandra. ;>

______________________

Det var väl typ allt jag vill säga, jag hoppas att ni alla har det bra och är lika kär och lycklig som jag är ;)






















Kommentarer
evelina

bra gjort, att hålla sig tobaksfri är säkert inte lätt?!



Sv; Du har nog helt rätt.

2012-02-06 @ 08:08:47
URL: http://evelinarg.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Evelina Hellström

Det bästa som hände mig i livet var när min son föddes den 17 oktober 2012.

RSS 2.0