slutet på veckan....

Hej allihopa, tiden går fort och jag trivs verkligen. Jag går in i en ny vecka alldeles snart, alltså graviditets vecka 32, det är sjukt och jag förstår det inte själv. Lilla pyret där inne har inte växt nå speciellt den senaste tiden men det kommer väll nu på slutet gissar jag.
Jag får må alldeles utmärkt och det finns inga hinder alls för mig egentligen ÄN, jo förutom att jag börjar ha lite problem med att komma ner och in i frysarna på jobbet utan att riva något eller inte komma mig förbi eller ner utan att magen inte tar emot, och jag har också lite problem att sätta sig ner skönt och bekvämt. Utöver det där lilla så blir det ju en och annan uppstigning på natten för toabesök, det gör mig egentligen inget för jag är dålig på att sova på nätterna annars med. 
Men det är jobbigt att behöva vara toanödig hela tiden, fast att man precis varit dit.
 
Idag är det Torsdag vilket innebär att Joakim anlänt idag, och jag känner mig som världens lyckligaste. Jag minns att jag sa en gång ; Åk bort och jobba några veckor så du kan tjäna massa pengar, men idag känner jag att jag inte skulle klara av det, trots att det bara handlar om Mån-Tors så är det sjukt jobbigt, saknar han alldeles för mycket, och känner att jag behöver han mer än någonsin just nu. Han lagade middag som blev grillat mm, det var gott att nästan få komma sig hem och sätta sig i köksbordet och äta och sedan få dukat bort.
Jag har dessutom lyckas dragit på mig en förkyldning och mår ingen vidare alls, snuvig, ont i halsen och hosta som bara den, så jag fick honom till att passa upp mig med lite alvedon och snuvpapper med, jag är så tacksam och glad över att han finns för mig. Jag hoppas dock att jag får bli frisk snart, för jag är nog så trött på jobbet om dagarna på grund av min dåliga sömn på nätterna, och bättre blir det inte när jag är sjuk och tung i huvudet.
 
Jag älskar dig så mycket Joakim Isaksson!
__________________________
 
Igår var det mitt 4e eller 5e BM besök, kan inte minnas exakt hur många gånger jag varit där, men inte fler gånger iaf. Åkte till Åsele i måndags för att umgås med mamma, pappa och jimmy, även några vänner hann jag besöka. Jag var ledig på tisdagen så det blev en hel dag med storebror och lunch och senare åkte vi till Björksele för att hälsa på farfar som är så rädd om mig, helt underbart att han förhoppningsvis ska få bli gammelfarfar, det måste ju få vara stort för dom äldre.. eller hur? Efter det så blev det film på kvällen tillsammans med Terese, Fredrik och Jimmy och sen blev det hemgång för att släppa in min hund och försöka sova för BM besöket, som gick alldeles utmärkt.

Mitt blodtryck var 115/70
SF måttet hade dock inte stigit mer än 2cm på 3veckor, Nu: 30cm
Vikten är den lik sen sist, har ökat med några gram bara på 3 veckor, Nu; 68kg min totala vikt uppgång är ca: 10kg
Hjärtljudet på den lilla i magen var för 3 veckor sen 148 och innan det på 140, och nu (igår) på 128, lite oroväckande men den mår jätte bra och rör sig för fullt i magen.
 
Som ni alla sett så är jag inte stor, utan rätt liten för att gått så långt, men vi alla bär ju våra barn olika och jag svär på att jag kommer bli mycket mycket större. Det är ju ca: 8 veckor kvar tills BF, och tiden tror jag kommer gå långsamt.

Jag har börjar fundera lite på när jag ska gå från jobbet, och jag funderar på att gå i september ungefär den 7e inte för att jag tror att jag kommer att klara av att vara hemma så länge, utan för att jag tror att jag kommer behöva det, mitt jobb är rätt stressande många gånger och det är inte bättre av att jag är född stressad själv så det blir bara jobbigare. Så min tanke var att hinna jaga lite fågel så länge min kropp orkar bära mig, och även jaga älg. Min barnmorska sa att det inte var några problem med jakt under graviditet, YES ! Jag ska pröva och se vad jag orkar.
 
 
Nu känner jag att min feber börjar stiga och jag börjar bli tok varm och jag måste lägga mig i ro. Men det är kul att se att det är många som följer mig.
Har ni några gissningar på vad ni tro det kommer att bli får ni gärna gissa, vore kul. Hade kunna lägga upp UL bilden nu efter lite tänkande om jag ska eller inte, men min dator vägrar lägga upp den, så det kommer en annan gång. :)
 
 
Kramar på er alla!
 
 
 
 
 


Kommentarer
Sara - Mamma till Elvin

Jag gissar på en liten flicka! :)

Svar: Ja det blir ju jätte bra vilket som egentligen, Joakim tror också starkt på en flicka och jag känner mig rätt säker på en pojke :) Men det får vi ju så snart se :) Haha! Hoppas ni mår bra!
Evelina

2012-08-10 @ 19:51:59
URL: http://Www.frookensara.blogg.se


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Evelina Hellström

Det bästa som hände mig i livet var när min son föddes den 17 oktober 2012.

RSS 2.0