listan som alla gör....

 
 
Hur fick du beskedet att du var gravid?
Jag gjorde ett test hemma, jag trodde först inte mina ögon, och när J kollat det och sa att jag var gravid så insåg jag nog lite mer att det verkligen var så. Men för säkerheten så gjorde jag ett till 2 dagar efteråt, och det visade samma. Jag trodde jag gått ungefär 5-7veckor.

Vilken vecka var du i då?
Det var ju inte alls planerar eftersom jag hade p-stav, så jag var i vecka 25 och hade gått halva min graviditet, utan smärtor mm. Dessutom såhär i efterhand så tycker jag att jag borde ha förstått, men med lite prat med barnmorskan och inbillning av att p-staven gjorde sitt så var det ju bara "nya hormoner" som rusade i kroppen.
 
Hur reagerade du när graviditetstestet visade positivt?
Jag kände mig nog ganska chockad, trodde inte mina ögon och trodde inte en sekund på att resultatet var sant, berättade för J som låg och sov som kanske inte blev sådär jätte jätte glad, utan mest förvånad och tagen på sängen, precis som mig, hur kunde det hända??

Hur lång tid tog det för dig att bli gravid?

Ingen aning.

Var du orolig för missfall?
Jag har alltid varit nojjig vad det gäller missfall, att något ska bli fel under väntan. Eftersom jag inget visste nu så var det ju svårt att gå och behöva vara orolig för något sånt när man inte vet. Jag är glad för att jag känner något dagligen hela tiden i magen.
 
Vem i er närhet fick veta nyheten först?
Det var min mamma och pappa, sen min bästa kompis T. svärmor och svärfar m syskon.

Hur gick ni ut med det offeciellt?
När jag och J hade börjat smälta allting så tyckte vi att det inte spelade någon roll att folk fick veta, vi väntade ju barn och kunde inte ångra oss, vilket jag inte tror att vi skulle göra om vi fick några andra val möjligheter heller. Det blev mest prat tror jag och byn fick veta väldigt fort, när mamma och pappa äntligen fick säga till folk runt omkring kom det ut ganska fort.

Redo att bli mamma?
Jag känner mig nog inte redo, och tror aldrig att man kan känna sig riktigt redo, det kommer bli något helt nytt nu, och jag är så glad och förväntansfull över det som växer och pyr innuti mig. Jag är medveten om att jag kommer att klara av det här utan problem och jag har världens bästa familjer runt omkring mig som finns till, och framför allt min älskade J.

Hur känns det att ha en bebis i magen?
Det känns skumt, men så himla coolt att man går och bär ett annat liv i sin mage/kropp. Att det är mitt och J barn, att det finns en utav mig och honom snart i ett.  Det känns när magen växer och bli större, och det spänner till lite, men det gör inte alls ont, utan bara helt underbart att jag verkligen växer, och att min bebis får gräddas ett tag till och bli så stor som den måste för att få en bra start på sitt liv utanför.

Hur mycket har du gått upp under graviditeten?
Jag är i vecka 33 nu, och har totalt gått upp ca 10kg.

Cravings?
Jag har nog haft lite olika utan att ha tänk på det. Men jag har förut hatat coca cola, inte druckit en droppe sen jag var liten. Sen kom det en period då jag bara kände att jag va tvungen att köpa en coca cola, vilket gjorde susen, Mmm så gott det var.
Just nu är det BARA hårdbröd, dagligen och dygnet runt måste jag ha hårdbröd, ett speciellt hårdbröd, inte vilket som helst. Leksand rundknäcke normalgräddat, åhåhåh, det är det godaste jag vet. MMmmmm
 
Gravidkrämpor?
Har mått bättre nu än innan, mina ben/fötter sväller lite, även mina fingrar. Men inget jag mår dåligt av. Halsbränna har jag haft väldigt lite som kommit nu på slutet, och sömnproblem som startat nu på nätterna.

Har ni planerat några namn?
Vi har namn på båda tror jag, inte riktigt överens om flicknamnet men det ordnar sig.

Vad tror ni att det blir? Flicka eller pojke?
Jag tror med stor säkerhet på en tuffing till pojke, medans J tror att det blir en liten flicka.

När är bebisen beräknad att komma?
12 oktober.
 
__________________________


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Evelina Hellström

Det bästa som hände mig i livet var när min son föddes den 17 oktober 2012.

RSS 2.0