framåt..

Lördagen är här och jag ligger på samma ställe som jag gjorde hela dagen igår, och visst har jag blivit piggar sen igår, det har jag verkligen, men jag är fortfarande inte redo för att jobba, så idag är jag ledig och inväntar måndag och kommande veckan.
 
Igår blev det en hetdusch i ca 40 minuter och sen slängde jag på mig underställ och sockar för att svettas så mycket som möjligt och det har hjälpt mig faktiskt.
 
_____________________________
 
jag blir lite ledsen, men får mig ändå ett skratt då folk inte kan glädjas åt andras lycka, vad har man för fel då. Folk pratar och vet om att min graviditet inte var planerad, so what, hur många är planerat,  och att folk  dessutom, inte tror att man klarar av det, att man är för ung? Hallå, jag är 23år gammal och kommer inte ha några som helst problem att ta hand om en till i mitt liv.
Jag är inte nervös för en sekund att jag inte ska kunna ta hand om min bebis eller ge den, den kärlek den behöver. Det är tråkigt att folk runt omkring, som man inte känner heller, påstår och tycker att man är för ung, precis som att man inte skulle klara av det. Tur att jag kan glädja mig åt jag känner mig själv bättre än "dom" och vet vad jag klarar av och inte.
 
Ödet, måste börja tro på det. Det var tanken att jag skulle bli mamma, att jag skulle bli gravid. Om jag ska göra en lång historia kort, och alla verkar redan veta den så har jag haft P-stav. Innan dess hade jag inget på ett väldigt bra tag, varför hände inget under den tiden jag inte hade något?
Nej, för det det var tydligen mening att det skulle ske nu/då och mitt barn har fått må bra under hela tiden och även så jag. Lite tråkigt att tänka på alla dom som verkligen försöker att bli gravid men kan inte bli gravid.
 
Min bebis mår så otroligt bra där inne och jag kommer bli världens bästa mamma till mitt barn, det kan ni alla skriva upp!♥
 
_________________________________________
 
 
Nu ska jag fortsätta vila mig leds i soffan!
 
 


Kommentarer
Sandras lillasyster Petra

Hejsan svejsan. Läste i något tidigare inlägg att du va lur på en cresent. Om du inte redan har varit å provstyrt någon, så har vi ju våran uppe i borga som du kan få fara å titta, känna å styra på. Kan ju kännas bättre så man vet vad man lägger pengarna på. :) vi är då jättenöjd med våran, kanske lite tung att svänga med å lyfta in i bilen, men annars är den kanon. Det är ju bara att traska in hos Sandra någon dag om du vill kika på den. Njut av sista tiden med magen, jag kan sakna min ibland :)

Svar: Hej Petra! Vi har helt klart provstyrt vagnen, och jag blev dökär på en gång. Joakim gillade också den, vi har kollat på Emmaljunga mm men inget som känts som oss, så det fick bli crescent vagnen och jag är så glad och längtar dag ut och dag in på den. Japp den väger en hel del, men det ordnar man på något sätt, Man får börja tok träna.
Hörde att det var dop nu snart, vad spännande, lycka till!

Jag njuter av min lilla lilla mage än så länge :) Kram
Evelina

2012-08-13 @ 16:35:48
Johanna Nilsson

Vad roligt att höra hur det gick till, lite kul att det gick till precis som det gjorde för mig ;P med preventivmedel och så ;) vi längtar så mycket efter att få träffa den lill* där inne, men vi måste planera in någon dag då vi kommer upp och hälsar på så vi får träffas, det har vi ju inte gjort på huuuur länge som helt juu..
Kram på dig :)

Svar: Hej Johanna! Ja tänk så det kan bli ändå, helt oplanerat men så efterlängtat! :) Jag vill gärna ha upp dig, karl och Levina, mer än gärna. Kom bara, ni har mitt nummer så ring bara ring. ;) Kramar till dig
Evelina

2012-08-15 @ 11:24:48
Sofie

Klart du kommer fixa en till i ert liv Evelina! Vi föds ju till att vara mamma, det finns alltid i oss och när vi har en liten i magen föds det ännu mer i oss. Ni är två som kommer ta hand om en liten bebis, jag tvekar inte förrän en sekund att ni fixar det!! Hoppas allt är bra och att bebisen mår bra! Kram på dig!

Svar: Tror jag med, men man blir deprimerad när folk inte tror det. Känns tråkigt. Bebisen och vi mår bara bra, det är inte så länge nu, men det får gärna gå fortare :) Kram
Evelina

2012-08-16 @ 13:01:46
URL: http://s0fiie.blogg.se


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Evelina Hellström

Det bästa som hände mig i livet var när min son föddes den 17 oktober 2012.

RSS 2.0