det var ett tag sen....

 
Jag hinner ibland inte uppdatera så himla bra, det händer mycket i mitt liv nu, är det inte :
- försäkringskassan
så är det....
-jobb
-tvätt av bebiskläder mm
-tröttheten
-planering in i det minsta
-lugn och ro
-tid med joakim
-möten
-städning
eller något annat.
 
Tänkte jag skulle skriva några rader här ikväll fast jag inte har så mycket att skriva om.
 
Idag har Joakim varit med mig till Barnmorskan för första gången, jag tror han tyckte det var rätt spännande, att få höra på hon som berätta och har varit med själv, och vad som händer med min kropp och vad som har blivit annorlunda sen sist, kanske sist men inte minst hur tycker vi det känns när det är så nära BF, och hur vi ska "hinna" fram, vilken hon tror inte kommer vara något problem.
Hon undrar om vi är nervös som har 25 mil framför oss, men det roliga är att vi är väldigt cool lugna och pratar väldigt mycket om det tillsammans, och så länge Joakim håller sig nykter och inte så långt in i skogarna så blir det här nog super bra, jag ser så mycket framemot ett samarbete tillsammans med Joakim som kommer leda oss till vårt barn.
 
Vi har lyckats haft otur med "planeringen" om man säger så. Joakim har ju problem med sitt högra knä som han fick ur led då dom spelade vollyboll för någon helg sen, och sen dess har knäet varit svullet och ont, vi fick åka "akut" från åsele sjukstuga ännu förra helgen till lycksele, där fick han röntga och fick ganska så fort en operations tid, vilket då är den 5:e septmeber, mitt i första älgjakts veckan, det blev en besvikelse för honom, men vad ska han göra? Det är en miniskel som är trasig i knäet.
Mitt i allt det där, så vet vi ju inte om han kommer kunna befinna sig i skogen efter operationen, och hur dags, sen så kommer våran lilla bebis i början av oktorber, så hela oktobers första veckor kommer vara på hel spänd, han kommer visst att jaga, men det måste gå fort hem om det skulle vara något för min del.
Jag är egentligen inte orolig där heller, det löser sig alltid. :D
 
Mitt i allt det där, så börjar fågeljakten i morgon, och ni som inte visste (vilket jag har svårt att tro ni missat) så har vi ju en liten finnspets tik, som skulle få en tung höst i höst (var det tänkt) som vi kommer måsta försöka tokjaga med så mycket som möjligt, det är hennes andra höst, och visst skällde hon fågel förra hösten trots hennes ynka 5-6 månader (då) men det gäller att få ner några i backen nu, och jag är inte den smidigaste längre.
Vi får se hur allt löser sig.
 
______________________________
 
 
Det gick jätte bra idag hos BM
Hade fina hjärtljud på bebisen, ojämna, men det visade sig bara vara friskt.
Mina blodvärden kunde varit bättre, och BM vill att jag börjar äta järntabletter.
113 hade jag idag, och det ska helst vara över 115.
SF måttet hade ökat med endast 1cm.
BT var bra.
 
Jag går in i v. 34 imorgon (v.33 + 1)
imorgon är det 48 dagar kvar till BF
Gravidmånad är 9
trimester 3
82.4%
 
Det kommer gå långsamt det sista veckorna, men jag ska jobba på och bara njuta trots att bebisen i magen håller mig vaken väldigt ofta nu under nätterna och på kvällarna.
 
___________________________________________
 
Just nu sitter min bästa vän Terese Domeij på planet påväg till Thailand, jag hoppas ni får en underbar resa, och att ni tar hand om varandra väl.
Kram
 
 
___________________________
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Evelina Hellström

Det bästa som hände mig i livet var när min son föddes den 17 oktober 2012.

RSS 2.0