Borgafjäll


 
Hej på er, tiden går sakta men säkert framåt och jag tror aldrig veckor kunde gå så sakta som dessa har gjort. Den som väntar på något "gott" väntar aldrig för länge, men så känns det inte riktigt nu.
Det börjar bli sjukt jobbigt att leva och vara "stor", det tar sån tid att förflytta sig, min bebis tillåter mig inte sitta som jag vill, utan jag måste helst ligga, vilket är jobbigt i längden med, toalett besöken gör mig vansinning och tro mig, men det kommer få bli en glädje att vakna till bebisen och matning istället för en försvagad blåsa, varje timme.
 
Jag jobbar numera 4h per dag, vilket känns som en lättnad för mig, började det schemat idag. Det blir inte så långvarigt dock, eftersom AK min chef åker nästa vecka och jagar älg, och då måste jag hoppa in på hennes schema och göra hel dagar, jag har redan börjar gruva mig för detta. Men det handlar om en vecka, det borde jag väl ro iland.
 
________________________________
 
Igår blev det zumba dansning på schemat i risbäck, det var riktigt skojj. Synd att kulan kommer ivägen hela tiden bara, och att vissa saker bara är omöjligt att utföra. Du känner dig långt ifrån sexig/fit.
Men jag ska fortsätta så länge jag orkar, kommer jag in i stegen så ska det nog gå bra.
 
_________________
 
Vem är jag

Ditt namn? Evelina
Födelseår?  1989

Hur lång är du? 167 cm (tror jag)
Spelar du något instrument? Nej
Dina första tankar när du vaknar? Äntligen, ny dag.
Biter du på naglarna? Ja, jag har bitit förr, men inte nu.
Vad är du bra på? Prata, mitt vassaste vapen skulle jag vilja säga.
Har du några husdjur? En finnspets tik, 16månader.
Är du singel? Nej, lyckligt förlovad.
Vem är snyggast? Joakim Isaksson.
Ditt mål i livet? Att ge mitt kommande barn lycka/trygghet 
Rädd för? Massor, förlora dom jag älskar mest.
Har du någon vän du känt i 10 år? Det har jag.
Har du körkort? Ja
Vilket/vilka andra namn tänkte dina föräldrar ge dig? Fanny skulle jag heta.
Pepsi eller Coca cola? Jag har hatat båda, och inte druckit något, tills jag blev gravid, då började jag tok älska coca cola.
Sjunger du? Jag älskar att sjunga, och är väl inte sämst på det. Men gör det gärna inom mina egna väggar.
Vad har du för skostorlek? 36-37
Vill du gifta dig? Jag gifter mig gärna (inget måste), tillsammans med J.
Är du en hälsogeek? Nej
Kommer du överens med dina föräldrar? Ja det gör jag nog.
Din hårfärg och frisyr? Brunt och lite längre än till axlarna, tjockt som bara den, väldigt mkt självlockar.
Skorna du hade på dig idag? Sandaler.
Vad sover du i? Jag sover gärna i en stor t-shirt, annars överlever jag utan något speciellt.
Kläder du hade på dig idag? Det jag får på mig, svarta addidas byxor och en vit mama t-shirt, fjällräven tröja.
Favoritfärg på kläder? Grått, vitt, svart och röd.
För ungefär hur mycket köper du kläder för i månaden? Handlar sällan kläder.
Tatueringar du har? Jag har två, och ska göra min tredje.
Piercingar du har? Inga, hål i öronen.
Har du glasögon? Jag bör ha glasögon, men använde dom väldigt sällan.
Favoritårstid? Höst och vinter
Favoritmat och dryck? kams/palt, förälskad i lättdrycker.
Favoritdjur? Måste väl säga hundar.
Vad köpte du senast? Mössa till bebisen
Hur svarar du i telefonen hemma? Har ingen.
Hur svarar du i mobilen? Evelina, om jag inte vet vem det är, vet jag vem det är blir det oftas, Hej!
Vem ringde du senast? Joakim.
Sov du ensam inatt? Väldigt sällan jag behöver göra det, lucky me.
sov du senast hos? Mamma och Pappa
Vad gjorde du kl 08 imorse? låg i sängen.
Vad gjorde du för 15 min sedan? Marinerade lite kött
Det sista du sa högt? Nikita, gå och lägg dig.
Det senaste någon sa till dig? “Hejdå.”
Vad har du druckit idag? Päronsoda & vatten.
Vad var det senaste du åt? Tonfisk på mitt favorit hårdbröd, (leksands hårdbröd).
Vad är det för färg på din ytterdörr? Mörkbrun
Vad är det för väder hos dig nu? Solen lyser, trots många moln ivägen.
Godaste glassmaken? Päron
Sover du tungt? Joakim påstår det, jag hinner bara lägga mig i sängen så somnar jag och sover hårt, men det är nog just nu för tillfället under min graviditet, tidigare hade jag problem med att somna och få sova.
Drömmer du mardrömmar? Nej, väldigt sällan.
Favoritklädsel? Enkelt och bekvämt, tunikor och leggings.
Vad ska du göra härnäst? Laga mat, och stoppa gratängen i ugnen.
Humör just nu? Trött som alltid efter en jobb dag, men blir glad då J är hemma.
Hur många kuddar sover du med? Vi har 4-5 i vår säng tror jag.
Morgon eller nattmänniska? Väldigt olika.
Har du dåligt morgonhumör? Nej, jag tro inte det, brukar inte ha det. (kanske måste fråga J)
Är du kittlig? Det är jag nog, lite.
Snarkar du? Har börjat med det, överdrivet mkt sen graviditeten.
Stjärntecken? Jungfrun
Stökigt el välstädat? Välstädat hest.
Längtar du mest efter just nu? Mitt barn och vintern
Om du fick väcka någon från de döda, vem skulle det vara? Jag skulle vilja väcka många, farmor, farfar, mormor och morfar mm, men saknaden av Jacob är obeskrivlig, så jag skulle vilja ha honom tillbaka, så ung.  
Vad väntar dig om 10 år? Jag vet inte, har kanske fler än ett barn då, min äldsta kommer bara 10 år, man fattar det inte.
Vad luktar det just nu om du sniffar lite? Kött och pågående matlagning.
Saknar du någon nu? Ja, hela tiden.
Snus eller cigaretter? Jag har snusat länge, men det är ett avslutat kapitell, (än så länge) får hoppas för alltid.
Vill du ha barn? Jag är förtjust i barn, och väntar redan mitt första i oktober.
Längtar du till din nästa födelsedag? Nej, inge speciellt.
Är du blyg? Ibland är jag nog blyg, fast på ett kosntigt sätt
Tycker du att du har fin dialekt? Min dialket har jag fått höra mkt om, som bott i städer. Jag trivs med den och kan tyvärr inte göra något åt det, jag är den jag är.
Syskon och deras ålder? Jag har en storebror som heter Jimmy och är 6år äldre än mig.
Har du använt någon hårprodukt idag? Nej, sällan jag använder sånt.
Har du bråkat med någon idag? Nej.
Vad har du för planer till helgen? Jobba, jippie.
Brukar du bada i sjöar om somrarna? Inte nu längre.
Sängstorlek? Liten, 160, ändå ligger min karl nästan över mig.

 

 

 

 

 

 


Kommentarer
tant madagen

ja tycker du gjorde de jäkligt bra me den där kulan på kroppen :-) men jag förstår att de inte är lätt att nästan stå på huvet ;-)

Svar: None
Evelina

2012-08-28 @ 20:43:04
URL: http://www.madagen.spotlife.se


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Evelina Hellström

Det bästa som hände mig i livet var när min son föddes den 17 oktober 2012.

RSS 2.0