även om man njuter....

... även om jag mår väldigt bra och verkligen njuter av min graviditet så vill jag bara att tiden ska rusa iväg, jag har svårt att andas numera och har väldigt jobbiga nätter, och det är ännu några veckor kvar att gå, det känns besvärligt på många vis, inte för att jag behöver sömnen, utan mest för att kunna ligga skönt och kunna andas samtidigt, och kanske mest slippa känna mig toanödig så ofta.
 
jag längtar...längtar...längtar...längtar...efter den där i min mage nu.
 
 
__________________________
 
Igår åkte Jag, Sabitha, Timmy, Joakim och Jonas tills tåsjön för att vi skulle se fotbollsmatch, blev inte riktigt så, när vi kom dit blev vi alla folkskygg, så vi åkte upp på tåsjöberget istället för att kolla utsikten som var helt otrolig, vi klättrade upp i utkikstornet och det var vacker, men jobbigt.
Efter det stannade vi på fotbollsmatchen, för att se dom sista 30sekunderna, det slutade tydligen med oavgjort.
 
Sen bar det vidare mot Börje, en arbetskollega till Joakim som har strutsfarmen i brattbäcken, hur jäkla coolt är det inte att ha en struts?
Det är sjukt stora djur, och jag blev mäkta imponerad om jag säger så, tuppen vägde ca:200kg, om inte mer, och hade höjd på 2.40, hönorna vägde kring 150kg och var lite lägre. Det är galet, jag köpte mig iaf ett jätte fint halsband och två korvar gjorda av strutskött med svartpeppar smak och grönpeppar smak, det var ritkgit gott.
Vi fick se slakt boden mm som han hållt på att bygga, och det blir riktigt fint och fräscht.
 
åh, jag gillade verkligen den där utflykten, strutsar är ju ädn å ovanliga djur.
 
Efter besöket fick jag sätta mig bakom ratten för att köra hem till Borgafjäll, det är väl kanske en nackdel med att vara gravid. :)

Jag vet inte vad alla andra hade/har för problem, men jag tycker det är jätte jobbigt att sitta i en bil en längre tid, jobbigt för andning mm. Kanske är bara jag som känner det, eller??
 
___________________________
 
Imorse då vi vaknade klev jag upp och gjorde frukost, rostade lite mackor och ställde fram lite mjölk och chocklad, för att jag och joakim skulle fika tillsammans, det händer inte allt för ofta. Efter det så var det dags för mig att börja jobba, det blev bara nån timme idag, för att det var rätt lugnt och Sara är så himla duktig, så då fick jag gå hem tidigare, vilket känns numera som lycka för mig, orkar knappt något längre.
 
Jag Joakim och Jonas bestämde oss för att ta Nikita (vår hund) och åka ner till Sannaren för att åka båt och stanna någon stans för att grilla korv och mysa på.
Vädret blev ju riktigt kanon, och jag känner att det lilla mitt tryne skodat solen så känns det, även i min kropp. Men åh så mysigt det varit.
 
______________________________
 
Dessutom så har jag blivit förälskad i en app som heter något med instagram, och det är så roligt att få ihop bilderna. Jag vill ju alltid göra det nu, det blir så himla vackert.
:)
 
Näe, nu tänkte jag ta mig ett bad tror jag, för sakens skull, Joakim och Jonas tog bilen för att åka och fiska, och tänkte lugna ner mig lite efter en hel dag.
 
 
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Evelina Hellström

Det bästa som hände mig i livet var när min son föddes den 17 oktober 2012.

RSS 2.0