Att bli vuxen

 
Det är en stor omställning att inse att man faktiskt är vuxen, att man bär ett annat liv i magen som jag sedan ska uppfostra och lära, jag tvivlar inte på mina kunskaper men det är svårt att förstå att jag faktiskt kommer att vara Mamma julafton 2012 det här året, inget kommer ju bli sig likt, och med det menar jag inte att det blir sämre, klart mycket förändras som man kommer sakna och inte kunna göra på samma sätt, men jag tror att det bara kan bli bättre nu, jag har det ju redan så bra med allt runt omkring mig, pricken över iet är väl ändå att jag ska få bli mamma.
 
Bebisen i magen har sina egna tider, bland annat på morgonen, då jag inte fått i mig någon frukost än, så blir det bråk och knuff, sen blir det lugnt under dagen då jag börjar arbeta och rör mig dagligen, visst kan jag få känna mig en spark då och då, men inget märkvärdigt (om nu inte revbenen råkar vara i vägen, för då känns det). På kvällen då jag kommer hem vid 18.30 så blir det cirkus tills min kropp börjar lugna ner sig och det är dags för sängen, misstänker att min bebis följer mina rutiner rätt så bra än så länge.
 
___________________________________
 
ikväll sitter Joakim på gåbingon som är här i Borgafjäll varje torsdag kväll med 18.30-19.30, då säljer man lotter och har kaffe och fika klart då folket gått sin bingo. Kanske har dom vunnit 50-300 kr.
Sen efter Joakim har suttit där ska vi åka ut till Båtas till bästa Johanna och Stefan som ska bjuda oss på langos ikväll, vet inte när jag åt det sist, om jag ens ätit det? Det låter gott iaf.
 
__________________
 
Bjuder på lite bilder som jag pysslat med. Ida Hjalmarsson hade lagt ut så fina bilder så jag fick lov att skaffa mig instagram college.
 
Jag tror fortfarande på en pojke
Joakim tror att det bli en flicka
 
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Evelina Hellström

Det bästa som hände mig i livet var när min son föddes den 17 oktober 2012.

RSS 2.0