Sep 8e

Det var ett tag sen nu, framförallt över en dator, har aldrig kommit eller lyckas klura ut hur man lägger ut bilder via iphone eller hur man hoppar ner i rader. Det blir jätte konstigt. Men nu har jag dator, och internet, iaf nu när jag är hemma i åsele.

Jag har varit i Åsele nu i 7dagar, och det enda vettiga jag egentligen gjort det är att jag & hämtat Nikita i dorotea. Det var så himla snällt av J att åka från fjället till dorotea med henne så jag fick möta upp dom där, nu är hon här iaf, och jag är glad.

Det har blivit lite älg, men det finns. Det jobbiga är bara att vi har unghundar, som har svårt för sök och ligga ute, men dom lär sig väl till slut dom med. Tar bara lite längre tid. Dessutom så har det regnat som om himelen varit öppen, blöt, ömh... JA det har vi blivit allihopa, speciellt hundförarna som har gått i riset.
Idag fick vi tack och lov fint väder, varmt och soligt. Vilket jag var väldigt glad över.
Första dagen ute med Nikita i skogen, och med bössa, jag trodde det skulle bli något men icket. Hon har bra sök, riktigt bra sök och ligger ute väldigt länge, 10-15 min.
Hon fick en skogspromenad över berget och ner på ungefär 1½ timme.

Vi har också fått vår nya Garmin pejlare idag som vi ska använda på Nikita, nyaste halsbandet med mera. Känns super skönt, och jag ska pröva den i morgon så jag får se på ett ungeför hur långt ifrån mig hon sticker, som "hundförare" vill man veta var dom är, det är viktigt.
Trodde Nikita inte skulle ligga ute så mycket som hon gjorde, och jag blev nästan nojjig. Gillar inte då hon är borta länge och man inte kan se hur långt bort hon är, och om hon är nära en väg eller något liknande.
Så den nya pejlen testas imorgon då jag ska försöka skjuta den första fågeln åt henne, det vore ju min guldjakt detta år då.

_____________________________________

Ja, jag har ju börjat studera nu. USK vilket känns väldigt roligt. Jag får utbildningen gratis och behöver inte betala böckerna heller, så varför inte gå utbildningen? Jag vet själv att jag kommer ha svårt för att lämna sjukvården och jag trivs så himla bra, fast jag då och då inbillar mig att jag vill bli något annat. Jag vill, men känner inte att det finns möjligheter när jag bor tillsammans med en människa som jag vill hinna umgås med, + en jakthund som jag vill få i toppform, man kan inte alltid välja att gå en dröms väg. (kan inte bara tänka på mig själv) Så är det bara.. Jag tror inte att jag kommer må sämre för att jag gör något som jag kanske inte ÄLSKAR till 100% men det är ju något som jag inte kan släppa taget om heller, så jag kände att det bara var att gå all in.
Jag har inget att förlora, eller jo tid med J&N men jag hinner.

Sen så finns det mycke andra planer. Vi ska flytta, belive it or not. Vi kommer flytta till fjället, där vi hör hemma som bäst. :)

Så mina planer är nu att börja små packa, och jag ska se till att åka på ikea dom närmaste veckorna och köpa mig lite saker.

_____________________________________

Nu när jag svamlat så har jag inget mer att säga, jag är riktigt trött. Kliver upp 04.30 på morgonen för att göra i ordning för att åka till Gafsele att jaga, och sen kommer man hem kl . 16.30 och då äter man och pluggar sig trött och sen blir det bara sängen rakt på.

Får lite ångest över att det snart är söndag och att jag måste sitta och åka bil till Östersund och fortsätta jobba, även om det inte är länge kvar. Jag biter i det sura äpplet och lever livet så länge.





- jag trivs med livet, och jag är hemskt glad med det jag har. Jag kunde inte haft det bättre. Jag har världens bästa pojkvän som finns för mig, underbara människir i min omgivning som får mig glad och känner mig levande.
Jag är förlovad, och har en finsspetsvalp, som (många gånger gör mig galen) men väldigt glad med, som jag älskar. åh, går inte att beskriva. Saknar mycket hemma i åsele, men så länge jag har dessa grejer, så tycker jag att det räcker.



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Evelina Hellström

Det bästa som hände mig i livet var när min son föddes den 17 oktober 2012.

RSS 2.0