trodde jag skulle bli bättre.

Jag trodde jag skulle bli bättre på att uppdatera bloggen när jag köpte mig en ny dator, men resultat blev inte så. Jag har fullt upp nu kan jag säga.
Jag har massa pluggande framför mig
en flytt framför mig
sett till att jag haft tid att jagat både älg och fågel
jobbat
+ att jag har ett hem och ett liv bakom allt detta som måste skötas, som tvätt, städ, handling mm. Om jag säger såhär, just nu finns ingen tid för vänner eller något liknande.

Just nu är jag i östersund, åkte hit idag (12/10) eftersom jag har föreläsning om hjärtat (cor) imorgon och det måste jag vara på. Sen bränner jag iväg hem till Åsele igen för att hinna jaga lite mera.
Har desutom inte hunnit vara med någon i åsele, finns ingen tid att hälsa på någon, inte ens mitt lilla gulliga gudbarn, det gör ont i mig.. Men vad ska jag göra..


Förlorar två kanske till och med tre jaktdagar, eftersom jag är i östersund nu, och hinner inte jaga imorgon heller eftersom skolan är från 09.00-12.00 (hoppas ja) om vi inte har psykologi med. Men isåfall så drar jag till åsele vid 12 ändå.
nu måste jag börja lägga upp ett schema, som jag egentligen tycker är kul, men för min del är det ett extra arbete.
Idag fick Andreas skjuta sin första älg, typsikt då jag inte är med. Har gått så sjukt jävla dåligt på jakten så det finns inte både i september och nu i början av oktober, och enda dagen jag inte är med på jakten så fäller dom en oxe, jag hoppas att jag får mig ett sjukt jag med ;)

Hur som helst.

Jag mår bra, mitt liv går bra och jag ser framemot min flytt till fjället, kommer bli så jävla bra och jag längtar verkligen, det blir bara en hel del att göra framöver.

Jag älskar min lilla familj, kommer vara tomt en natt utan henne, jag har redan börjat sakna den "jobbiga jäveln" :D

Jag och Nikita tog oss en sväng i skogen, och tittade på den fina utsikten i Gafsele.











Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Evelina Hellström

Det bästa som hände mig i livet var när min son föddes den 17 oktober 2012.

RSS 2.0