Sista dagen.

Nu är det äntligen fredag, jag sitter i soffan efter massor med packande, har fyllt 1-2 stora plastlådor, som jag ska ta med mig upp till fjället ikväll efter jag har slutat jobba kl 21.oo.
Det känns helt underbart att åka upp dit, när det var himla länge sen, och sen att få pröva något nytt. Jag är full av förväntningar och jag tror det här kommer vara ett utav det bästa valen jag gjort, än så länge i mitt liv. :) 

Just nu är det många bollar uppe i luften, jag pluggar ju till Uska och har en hel del att läsa och göra om kvällarna, jag kommer hinna bra mycket i veckan som kommer känner jag, förhoppningsvis. Sen så är det rätt "rörigt" här hemma i Kännåsen, kartonger, kläder, tvätt, disk, hundleksaker, hundbur, EN HUND, you name it. Det finns massor att göra, men samtidigt tycker jag att det är roligt, att ha lite press, däremot tror jag min kropp inte tycker det, sover knappt om nätterna, och är helt utmattad på morgonen då Joakim kliver upp och åker på jobbet så jag märker inte ens då han åker, jag som märker minsta rörelsen. 

Har bestämt mig för att plugga så självständigt som det går, förutom då vi ska göra provtagningar och ha "temadagar", men då är det väl att bara åka hit. Jag ligger väldigt bra till och hela utbildningen beräknas bli klar i midsommar (för dom som läser "efter skol schemat". Jag läser självständigt och gör mina "redovisningar/avstämningar" över datorn, som typ; chatt, webcamera och tele, så jag skyndar på för att bli klar någon gång. Psykologi är nästan klar och medisinskgrundkurs är så gott som klar, nu börjar jag med social omsorg som handlar väldigt mycket om lagar (vilket jag inte är så förtjust i) jag faller mer för "kroppens funktion"

Nu har jag stoppat in maskiner och startat torktumlaren, så snart laddar jag väl en ny. Under tiden gör jag mig i ordning och åker på lillänge och köper lite duschkrämer. Joakim önskade sig en låda öl och jag ska in och göra lite ärende på H&M och apoteket. 
Om ni undrar ( jag kommer inte sakna att det är lättsamt att åka på typ stan eller så.) :) 


Förra helgen var vi på ikea, jag införskaffade mig en ny säng och ett vardagsrumsbord, rätt viktiga prylar eftersom vi haft min "brudkista" som vardagsrumsbord, det gillas inte. Även om det kan vara fint så vill jag inte ha massa märken i den och så. Jag handlade även massa andra små saker som, lampor, ljus, handukar, skålar, kastruller mm. Det blev ändå inte en sån kostsam resa tyckte jag. :) 

_________________________________________________

Har dessutom pratat om att göra en tatuering, och den är på gång. En kille med namn Sven-Yngve Lindström skissar just nu, och ska få göra den. Den är inte stor eller komplicerad. 
Hade ju en dröm om en dödskalle någonstans, men skissen är fortfarande lite osäker, och han har nog inte kommit så långt, jag väntar med det till lite senare tills jag får veta vart på kroppen jag vill ha den. 

___________________________


Tack för mig allihopa, ha en bra dag.

 
Thailand 2010 - dessa vill jag också fylla i . ;)



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Evelina Hellström

Det bästa som hände mig i livet var när min son föddes den 17 oktober 2012.

RSS 2.0