vad är det för dag?

Onsdagen är kommen, och även med lite sol, fast kallare, det gör mig inget. Det tråkiga är bara att jag tycker det blir alldeles för kallt för att åka skidor.. ja jag vet, jag är lite bekväm, men jag åker faktiskt inte när det är -20.

Igår klev jag iaf upp tidigt som rackarns och tog på mig träningskläderna och körde på frösön för att hämta upp Ylva. Vi bestämde oss för att träna tidigt så vi skulle hinna med allt vi skulle göra.
Det blev gymmet 1h, sen efter det åkte vi hem och duscha.
Efter det blev det stan med Maria och Ylva, jag inhandlade även tre nya linnen och en sportbh och sen massa andra underkläder, det behövs, men jag ska egentligen sluta att handla, behöver så mycket annat som jag vill lägga mina pengar på, har ju kläder så det räcker, de enda kläderna jag verkligen älskar att bära och som sitter skönt det är understället, haglöfsbyxorna/lundhagsbyxorna & en riktigt varm tröja och kängor, det känns mer som min stil.
Jag är en frilufsmänniska, älskar varma pluffsiga kläder, för att jag är en frusen person, ogillar starkt tajta kläder som får mig att bli obekväm. Klart, visst har jag något tajt, men det är sällan jag tar på mig det, sällan. Tyvärr så blir det väldigt sällan mina favoritkläder också eftersom jag jobbar i mängder, och dom kläderna använder jag absolut inte på jobbet, och sen blir det lite skog och eld här i östersund. Blir mera hemma i åsele/lövnäs. Har inte ens fått ställa mig på mina tegsnäsare som jag tjärade så snyggt för två år sen, näe jag får verkligen dåligt samvete, alldeles för lite jakt och skog och mark, måste skärpa mig. Men det är så mycket runt omkring som gör en spridd.

Hur som helst.......efter stan igår var vi på möte på jobbet. Hm, ja jag vet inte vad jag ska säga, mycket blev sagt och massa nödvändigt.

Sen åkte jag hem, och då hängde jag upp massa kläder från tvättmaskinen och sen åkte vi till Therese ute i
ytterån och käka middag, lasagne med massa goda ingredienser i, och sen kaffe och glass med massa frukt..

______________________________________ 

Idag ska vi fixa nya däck till bilen, så väntar väl att han ska ringa så jag får köra dit. Tänkte åka och handla också för det finns inget gott i kylen alls, dessutom har jag världens problem om vad jag ska göra för middag. Är inte så sugen på nått känns det som. Aja, jag får väl se vad det blir. Funderar starkt på Tacopaj.

______________________________________

Ha en bra dag!




Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Evelina Hellström

Det bästa som hände mig i livet var när min son föddes den 17 oktober 2012.

RSS 2.0