Alla hjärtans dag!

Jag mår gott här, och det är tack vare Joakim och hans underbara familj som är så otroligt snälla och omtänsamma och inte minst hjälpsamma! Vi är mitt uppe i en flytt nu, så jag vet jag har varit riktigt dålig på att blogga (och ändå klagar jag och suckar så fort dom bloggar jag läser inte ha uppdateras på senare tid) jag mena jag är lika dålig själv. Igår sa vi upp vårat internet här hemma (stan) så nästa blir att försöka få internet ute i Kännåsen dit vi ska flytta, det ligger alltså 9km utanför staden och vi har världens utsikt över frösön, stan och fjällen! Och inte minst står det ett tiotal hästar på "vår" gård. Det finns dessutom massa plats för fler hästar och vill jag får jag ta mig en box och skaffa mig en häst, men läget känns inte stabilt och mycket utav min kunskap sen sist med häst har försvunnit vilket innebär att jag måste/ vill kunna läsa på mig lite och det har jag inte tid med tyvärr, jag nöjer mig helt enkelt med dom som står ute på gården! ;-) Sen så har vi en bebis på ingående om 8veckor och hon blir en vecka på Torsdag! Så om 3 veckor ska vi åka och peka ut våran lilla Nikita! Vi valde namnet för att det är långt och jävligt (Näe jag skojjar) valparna ska börja på N och då fick det bli Nikita efter många sömnlösa nätter på att hitta ett fint namn, det är inte allra värst om man ha ett smeknamn på henne heller! Mina/våra planer är att ställa ut och pröva henne på allt, och framförallt få en riktigt bra fågel hund! Vi jobbar på ett bur, eller rättare sagt Pappa & Joakim som ska slå upp utanför våran nya hydda! Jag längtar verkligen! <3 Annars så uppdaterar jag bloggen på min iphone nu, men det är inte lika smidigt som på en dator, det blir en hel text av allt ihop även fast jag glyttar ner flera rader. Idag är det iaf Alla Hjärtans Dag och det känns som en helt vanlig dag då man inväntar att börja arbeta kl 16oo! För övrigt så gillar jag livet o h är så otroligt kär & lycklig, kunde aldrig fått det bättre faktiskt! Jag och Joakim har varit tillsammans sen 27 november 2009 och vi pratar än idag om första träffen som gör att det pirrar ännu mer i magen! ;-) ni märker och ser själv! Lite vuxen poäng att hänga i hyddan tillsammans och riva tapeter planera vart allt ska va och hur det ska sitta, utöka kvm i boendet bara för att, bo på landet, har en kombi bil med takräcke med skidor på, förlovade, festar aldrig som förut, gillar att gå ut, men föredrar en kväll med ett gott rött vin framför tv med massa gott och mys....... Och vad ska vi samla mer för poäng, kommer kanske med tiden! Ha en fortsatt bra alla hjärtans dag! I Will, at work, mina gamlingar ska få mkt "kärlek" ikväll! :)


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Evelina Hellström

Det bästa som hände mig i livet var när min son föddes den 17 oktober 2012.

RSS 2.0