Söndag efter Helgen.

Nu är den heliga helgen över. Har fått vara hemma i åsele med min absolut bästa familj. Älskar er så mycket mamma och pappa. ♥
Jag och Joakim åkte i Fredags för att tillbringa lite tid tillsammans med min mamma och pappa. Sist Joakim träffade dom var på marknaden så det kändes som att det behövdes. På fredag hade pappa lagat mat åt oss när vi kom fram, kött och potatisgratäng. Brorsan var också där och åt, och han tyckte vi hade kört långsamt så han hade börja käka han. Sen blev det en öl och väntade in mamma som slutade klockan tiio på kvällen, sen vart vi trötta och gick och la oss, vilket resulterade till en tröööööött morgon, Joakim är inte direkt morgonpigg, och inte jag heller egentligen, men vi tog oss upp, gjorde kaffe och matsäck och åkte för att jaga, sammanfattning lördag: INGEN ÄLG!Sen åkte vi vidare till Farafar för att han skulle få träffa Joakim lite. Efter en älgjaktsdag så åkte vi hem och duschade allihopa, åt mat, och min goa mamma fixade tårta och fika för mina efterlängtande gäster. KusinJocke, Hanna, Edvin,Viktor,JULIA moster och Hans älskar er allihopa mest av allt, är så glad att jag har världens bästa släkt verkligen, dom är så snälla och mysiga. ♥ så det blev rätt sent innan dom åkte klockan var närmare tio på kvällen och vi alla blev trötta och gick senare och la oss, morgon efter var lika jobbig som lördagmorgon, vi var trötta, men vi klev upp gjorde fika och drack kaffe. sammanfattning av söndagens älgjakt : INGEN ÄLG! Men vi vi såg en ko och kalv på morgonen men vi är ju så sparsamma på vårt lag så dom fick vara..
Åkte hem och somna ett tag på soffan, mamma som lånade våran bil kom hem från jobbet kl:12 och då halv vaknade jag till och klädde mig och åkte till min Terese, Joakim sov som en stock och ville inte hänga med, så jag åkte och drack kaffe, och fick även min present av henne.. absoluuuut användbart ;)

Jag åkte hem Joakim var vaken, pappa kom hem från att ha kört lastbil till vilhelmina för att lasta till morgondagen, vi käkade lite tillsammans allihopa innan jag och hjärtat åkte vidare.

Känns både bra och dåligt och lämna mitt åsele, men jag är samtidigt så glad att jag tagit mig där ifrån. Det enda som kan vara jobbigt varje gång man är hemma är att man ska säga hejdå och kramas med alla, lite hjärtekrossande för min del, jag som är så känslig.
Men jag vet att mina kära finns där, och egentligen är det inte alls långt, men man kan inte ge sig att åka hem varje helg. NEJ nu får vi allt vänta ett tag tills nästa hembesök. Blir nog i oktober någon gång då det blir lite spårsnö förhoppningsvis, och kanske lite älg. I hope.

älskar min mamma och pappa, blir lite arg på mig själv när jag är tvär och benn mot dom. Det är ju inte jag. Sen får jag dåligt samvete sen, och blir nästan gråtfärdig, dom gör allt för mig, och även jimmy. Snälla och omtänksamma, vill vårt bästa och allt. Och sen är man en sur och tvär männniska då och då, fy för mig!! >Men jag ska bättre mig. Dom är inte värd det, dom försöker verkligen. Puss på er.
älskar mina kusinbarn, speciellt det nya tillskottet, Julia. Kunde inte släppa henne igår, blev än en gång vätskefylld i ögonen när dom sa hejdå och tog med sig lilla skatten. Men även grabbarna som har växt en heldel, oj så tiden går fort.
älskar min moster Monica och Hans, som aldrig glömmer mig, pratar så mycket som det bara går med dom och dom hör av sig till mig. En person jag har haft kär sen barnsben är henne.
älskar min farfar som är 86 år, nästan hel döv men ändå är världens bästa och mysigaste. Kör bil och bor helt själv ute i en by. gillar.
älskar mina vänner, (ni vet vilka ni är) som finns där för mig, dom som gråter och skrattar tillsammans med mig. Ni betyder mycket för mig.

Oj, jag kom i en sån här svacka nu där jag bara vill skriva av mig. ;P

Men nu ska jag sluta skriva..

Fick jätte fina presenter av allihopa, tack så hemskt mycket, kändes som att jag fyllde år i helgen, men så var det ju inte! ;P
two days left. 21-21 ;P

_______________________________________

 ä l s k a r min j o a k i m


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Evelina Hellström

Det bästa som hände mig i livet var när min son föddes den 17 oktober 2012.

RSS 2.0