Onsdag

Fiint väder, fick lite sovmorgon i morse, Joakim pussade mig hejdå och åkte på jobbet.  Sen steg jag upp och gjorde mig i ordning för att åka iväg till Lit för att provrida prinsen Hero som är så underbart vacker, busig och ivrig, men jag hoppas jag kan få bukt på det och att han blir lite oftare riden nu när jag ska vara där.
 Energin finns det gott om, speciellt när jag hunnit flyga av idag, det är inte en liten häst, så jag flög rätt långt, känner nu i efterhand att jag är lite öm i axeln, men som jag sa till pappa; vart har jag inte ont?
Känns bra att få sitta på en hästrygg igen, tillbaka på ruta ett känns det som.
Efter jag ridit klart gick jag och Anna in och fika, Anna hade bakat skonsbröd, jätte gott. Sen tog vi fyrhjulingen och åkte runt på massa väger i skogen där jag kunde rida, ser verkligen framemot det här nu och att jag slipper flyga utav igen, skulle inte vara så kul mitt ute i skogen.

Har tagit lite kort på honom som jag tänkte lägga upp, han är nådigt fin och har lyxiga strumpor på alla benen.

Ska man jämföra med min tidigare skrutt så finns det lite mer krut i Hero, fast Doncolione hade fart och sprätt i sig också, men känns på höjden. Men som jag sa till Anna; Mer rädd för små än för stora hästar.

___________________________

Ikväll hade jag tänkt åka och träna Core med Ylva as always. Men nu verkar hon inte ha någon bil, så jag vet inte om jag ska hämta henne eller hur vi ska göra, blir rätt mycket körning då.
Imorgon jobbar jag kväll så det går inte att träna då.

Eftersom jag har nya saker att utöföra nu så måste jag få in Hero på mitt schema också.. letsdoit.





Älskar utmaningar, dax för nya äventyr för Evelina. Bort med Varmblod och Gamla travare.
Saknar dóck min älskade lilla ögonsten Donne, fanns ingen bättre än honom, och jag tänker varje dag på att jag svek honom, men finns inget att göra åt det nu. Livet går vidare.







min egen prins, föralltid!


Kommentarer
sofie

Vad är hero för ras då? :p

2010-09-29 @ 20:57:23
URL: http://sofiieolofsson.blogspot.com
madeleine

Haha ja fasen spökhus nanting! Så du har också en blogg va kul :)

2010-09-30 @ 21:24:43
URL: http://myddis.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Evelina Hellström

Det bästa som hände mig i livet var när min son föddes den 17 oktober 2012.

RSS 2.0