Måndag

Måste få säga att jag haft det undebart, dom här 9 dagarna jag varit hemma i åsele. Hunnit göra saker som jag älskar, saker som jag saknar.

Det blev fest förra Fredagen 3/9 då vi festade till det med mitt helt sjuka underbara hemtjänst gäng. Tänk att jag jämt har så roligt med dom där stållarna, spelade brännboll och gick tips rundan, festade senare hemma hos Klasse, och självklart så blev det pizzan. Saknar Marie, Sussi Märta Annethe och Rosemarie, mina polare som gör mig glad, skulle gärna haft dom här i östersund med mig.

Resten av helgen spenderade jag med Terese och min Familj. Tills Älgjakts veckan(måndagen) slog in och alla stod med hoppet för att få skjuta. Men dock dåligt med älg, inget alls faktiskt, så det blev inte något under hela veckan, men jag är sjukt glad ändå för jag har fått vara ute i skogen, träffat mina djur och fått ätit god mat hela tiden.
Vildsvin, Ärtsoppa, Klimpsoppa, kött kött kött hemma hos mamma och pappa. Det blev jobbigt nog tidiga morgonar och sena kvällar, men det är värt.
Längtar redan tillbaka och vill verkligen hem nästa helg för lite mer jakt och hoppas på att vi får skjuta något åt min älskade Bira, som bara är 15 månader. Dåligt med älg, men mycket bra med björn. Båda våra hundar har skällt björn i veckan, så det kan ju absolut inte bli sämre?

Veckan var guld värt för mig, men det var mycket saknad i den också. Saknade min Joakim som var 15 mil ifrån mig i 9 dagar, kändes jobbigt. Pirrade i min mage när jag skulle hämta upp honom i Dorotea igår, men gick snabbt över då jag fick hålla om honom, och se honom.
Har så svårt att förstå att jag är så gaaalet käär, kan inte förstå att det är 1år snart för oss, helt sjukt, kan aldrig bli bättre, än det är nu.

_________________________

Sen så har jag dom bästa vännerna någonsin. du/ni vet verkligen vilka ni är.

Sitter hemma i ÖStersund nu, är ledig idag, så jag håller på tvätta kläder, ganska skönt att våran tvättmaskin är så tyst, har damsugat, dammtorkat, skurat golvet, och skulle väl kanske tagit på mig lite vettigare kläder för att köra och handla lite mat..
Tänkte göra korvstrognof ikväll, och lägga lite kött i marinad och göra kött i morgon, eller jag och jag. Jaokim får göra köttet. ;p han kan han.
__________________________

Eminem & Rihannas "nya" låt är skön, plågan som var hemma hos Terese i helgen. ;>


Kom och tänka på att Simon fyller 21 år idag också. 8 dagar kvar tills jag får bli ett år äldre. hm. bra eller dåligt. Med tanke på det avtalet jag har med joakim så är det bara toppen.

Ejå.




Kommentarer
Anonym

"Med tanke på det avtalet jag har med joakim så är det bara toppen"



SKA NI HA BARN!? :)

2010-09-25 @ 18:43:32


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Evelina Hellström

Det bästa som hände mig i livet var när min son föddes den 17 oktober 2012.

RSS 2.0