Fredag-Lördag

Igår (Fredag) Så hämtade jag Therese hund Kata inne i stan, tog henne på en promenad ända ut till lugnvik där Jessica och Sven bor, dom skulle vara hundvakt för att Therese jobbade igårkväll, medans jag gick så ringde jag Fredrik och störde han som var mitt uppe i "packningen", han och sina bröder + pappa skulle åka ut till stugan ute i holmträsk, men jag lyckades få prata bort lite av tiden iaf.  ;D
Sen hämtade Joakim mig ute i Lugnvik kl:16 då han slutade jobba, sen åkte vi och handla och sen följdes vi hem och hjälptes göra mat, det blev kyckling för min del, och för han blev det torsk, enligt Joakim själv så blev torsken som han stekte jätte god, och i den stekpannan med torskfilerna la han i massa annat gott, rödlök, tomater, räkor mm.
Efter det så fick Joakim besök av en kompis som heter My, som skulle hämta upp någon på busstationen, så hon stannade ett tag på kaffe, och så gjorde Joakim Paj med Vaniljsås, som vi fikade.

Klockan flög iväg ganska fort och sen var klockan sena natten och jag sa till Joakim som låg och halv sov i soffan att jag skulle gå och lägga mig, trodde han skulle komma, men inte förns mitt i natten ca 02.00 då Fredrik ringde och väckte mig och berättade att dom åkte in till Åsele igen för det bara rök in i huset ute i holmträsk så dom avr tvungen att åka in till Åsele, och Fredrik hade fått i sig ett par kalla öl också, så han var lite dragen och dryg i telefonen, han tyckte att; kunde jag ringa och störa honom när han egentligen inte hade tid så kunde han ringa mig mitt i natten, det var samma sak tyckte han.. ;P Inte förns då.....märkte jag att Joakim inte låg i sängen, så jag gick ut och ryckte i han och sa att han skulle lägga sig i sängen iställe och det gjorde han..

Imorse vaknade vi ca 10.00 och då fikade vi och sen åkte vi ut för att leta gardinstängrer, vilket inte bara blev det, vi hittade rätt mkt som vi visste vi behövde, så det har gått lite pengar idag med, jag har faktiskt införskaffat mig ett våffeljärn, så imorgon eller någon annan dag ska man kanske göra våfflor till lunch.
Sen tog vi "pause" och åkte ut till Jessica och Sven som satt ute i solen med barnen, där fick vi kaffe och lite socialt sällskap. ;> Sen åkte vi vidare mot ÖoB & BonusMöbler, Mio och jysk.!

Nu har vi kommit hem och ätit middag, som jag då trodde var lunch tills jag tittade på klockan..

Nu ska vi sätta upp en lampa i hallen.. ;>


Vi håller också uppkik efter en ny bil, Joakim funderar på att sälja dom han har och så köper vi en bättre bil!

live life.

Älskar Joakim! ♥


Kommentarer
Sofie

Det är du med vännen :)

Jag hade det jättebra i Umeå. Hittade lite kläder och dylikt :)



Puss

2010-05-08 @ 20:44:34
URL: http://sofiieolofsson.blogspot.com


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Evelina Hellström

Det bästa som hände mig i livet var när min son föddes den 17 oktober 2012.

RSS 2.0