kärlek är som en drog

Första gången i år jag jagar toppfågel, och hur ska jag göra en lång historia kort?

Martin hämtade mig i morse, vi åkte till Lillögda, där vi skulle jaga.
Vi började skida, och det var bra väder, solen började lyfta och det var -3 ute. När det väl blåste var det varmt
Vi åkte och åkte tills vi fick sen en tupp, när Martin skidade efter så försvann den tuppen, helt spårlös. I samma veva flög en annan över skalln på jag, som vi sedan satt span på efter det att Martin kommit tillbaka.
Vi såg den tuppen och Martin fick börja skjuta, bom första, tuppen flyttade sig, Martin smög sig på än en gång, men tuppen flyttade sig. Då var det min tur, han landade och jag fick krypa och skjuta, total bom, mata in ett skott till, bom, blev jävligt förbannad på bössan som måste ha gått fel så inåthelvete, tryckte in tredje skottet och trodde jag skulle få krypa ännu närmare och skjuta igen, men han flög.
Vi fortsatte åka och leta den och Martin fick tillfälle igen, men et blev bommar för honom med, Jag är ju NU dyng säker på att bössan går fel, för att vi var på skjutbanan, gick 20 cm åt höger. Har inte skjutit in bössan sen i början av hösten, och det är ett tag sen. Mitt eget fel, men för mig är det inte hela världen att ha bomma ELLER JO PÅ DEN TUPPEN VI JAGA SÅ HAR JAG LITE ÅNGEST FAKTISKT ATT VI INTE FICK NER DEN.
men jag överlever.
Vädret var iaf fint och det ska vi vara glad för, eller som martin säger : Vi hade iaf tur med vädret.

Sen fortsatte vi åka mot bilen och det var så lugnt som i graven på väg hem.





Martin ska ut och plocka tuppen  i morgon så det känns bra, hade gärna följt med honom men jag och Joakim ska åka till Lse och fixa passen.
__________________________

Älskar joakim isaksson. ♥


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Evelina Hellström

Det bästa som hände mig i livet var när min son föddes den 17 oktober 2012.

RSS 2.0