9/2-1o

Tänkte att det var länge sen jag skrev så nu ska jag göra ett försök och få ner några rader. Idag är det Tisdag den 9/2 och igår den 8/2 och då fyllde min pappa 53år, inte här i sverige utan i Thailand. Det var hans tredje födelsedag i Thailand, minns så väl då han blev 50år, då vi alla var i Thai, det var hus mysigt som helst och jag är säker på att dom har/hade det lika bra nu som då.
Idag har jag fått massa saker gjort och nu när jag tar mig en titt på klockan så är hon inte alls mkt, 12.46
Imorse steg jag upp för att ta mig en lång promenad det var ungefär det bästa som hänt på länge tror jag, jätte härligt i luften och jag fick rensa alla mina tankar. Sen svängde jag in hos Sabina för att beställa mig en färgningstid, börjar blir less på att jag aldrig får mitt hår som jag vill, och det är mkt pengar som läggs ut på att det inte blir någon skillnad nästan. Sen tänkte jag promenera upp på biblioteket för att låna mig några böcker, känner att jag måste få mina tankar på annat håll lite, och tänkte att en bra bok vore kul att få fästa sig vid, jag har tiden för att sätta mig ner i lugn och ro och läsa, men idag var det stängt och jag som var jätte säker på att det skulle vara öppet just idag, men så var det inte, så jag får väl gå förbi på torsdag då jag inte börjar jobba förän kl 13.oo. Sen promenerade jag ner på konsum handlade mig lite mat och ikväll hade jag tänk göra en quickwok med cremé fresch och med ris, kommer blir riktigt gott tror jag, och dom säger det.. ;-)
Sen gick jag hemåt och tog tjuren i hornen och började stor städa, precis skurat mina golv, nu har jag bara lite kvar av toaletten kvar, känns verkligen bra att vara sysselsatt hela tiden. I samma veva som jag stod i vardagsrummet och dammtorkade mina fönster, svettig och trött, så tänkte jag på joakim, jag fick för mig att jag skulle se honom i fönstret, men det gjorde jag såklart inte, men jag fick för mig att han var här i åsele och skulle "överaska" mig, magkänslan säger mkt, i samma veva så ringer det på dörren och jag släpper allt jag har i händerna och rusar mot dörren och försöker få fram en skymt från mitt nyckelhål, men det är någon som håller för det. Det finns bara fåtal jag känner som brukar göra det, så min puls ökade och jag kände på mig att det var Joakim. Han plockade tillslut bort sin hand och där stod han. åh lillgubben min...Jag släppte in honom, och det bästa och vackraste utav allt är att han köpt en jätte fin blombukett med rosor och olika sorts blommor till mig. Jag blev döförälskad(ännu mer) och insåg att detta är ju bara mannen i mitt liv, haha.. Sen fick jag mig några minuter med honom, fick ligga och hålla om honom och kramas. Känns så tokigt bra allting när jag är med honom. Jag älskar dig joakim ♥
Sen åkte han, och nu sitter jag här och är chockad över att jag har en sån fin pojkvän som verkigen kör mil efter mil för att träffa mig, köper blommer och bara vill mig bäst.

Jag vet det kanske är tråkigt att sitta och läsa hur mkt jag älskar honom, men det är helt klart värt att skrivas. Han är ju en ängel och jag har svårt att tro någon annan har det så bra som jag har det. ;

Nu har golven torkat och jag tänkte gå in i köket och börja små fixa lite där, har även samlat ihop alla tomflaskor jag haft under diskbänken sen jag, andreas och viggen haft våra filmkvällar, ska väl åka och panta hade jag tänkt.
Mina fina blommor står i en vas på bordet nu och glänser, dom får stå i tvrummet, där man ser dom som mest.

Kanske kommer mera sen.

Puss! !


Kommentarer
Gerda

Jag har det oxå lika bra som du har :) och är jättglad för din skull ;)

2010-02-09 @ 14:28:40
terese

söt han är joppe :)

2010-02-09 @ 14:44:13


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Evelina Hellström

Det bästa som hände mig i livet var när min son föddes den 17 oktober 2012.

RSS 2.0