Nu är det nära!

Snart är det jul, bara några timmar kvar och det kommer inte kännas nå mer speciellt än vad den här dagen har gjort tro jag.
Mamma och Jimmy jobbar imorgon (julafton) och börjar kl 17.oo och det känns inte alls så kul, så det känns som att man ska göra bort allting innan fem så allihopa hinner vara med, och jag och pappa måste skjutsa hem min lille farfar, som inte gillar eller vill köra hem i mörkret, men det gör mig inget alls, tycker om att han firar jul tillsammans med oss så det är värt alla pris.

Idag vaknade jag med storm kl 06.3o det märks att man är hemma, verkligen. Uppe med tuppen, kliver upp och dricker kaffe med pappa, sen kom jag till den punkten att jag skulle betala räkningar, man är ju lixom tvungen till det, hur man än vrider sig och vänder. Sen så städade jag och pappa bort några lådor som jag inte ville behålla. Efter det åkte vi till lövnäs, vilket resulterade till att jag pappa & Bira fick se ko med kalv liggandes alldeles intill vägen, Bira vart helt galen och det är kul att hon reagerar, 34 grader kallt och älgen låg skälvklart och tryckte, frost fulla mulen och det såg super mysigt ut.
När vi kom tillbaka in till samhället så hämtade vi upp mamma som slutade jobba kl 12 och sen åkte vi och handlade, hur mycket som helst och det värsta jag vet är verkligen att storhandla, kan väl inte finnas någon som tycker det är kul?
Efter det så gjorde jag och mamma tacopaj som jag säkert kommer lägga upp framöver på bloggen, jätte god och verkligen en delikatess enligt mig.

Alla vet ju vad jag är för slags tjej, kängor, jaktkläder bössa och en termos med kaffe. Men idag har jag faktiskt lyxa till det och måla mina naglar röda, kände att jag behövde lite färg & värme i de kalla vädret. Känns väldigt ovant att se mig själv med nagellack, framförallt rött, hm? But hey, fun to do something special.

Ikväll blir det att sitta och titta på uppesittarkvällen och spela bingolotto, något som vi gjorde väldigt ofta förr, känns kul att göra det ikväll och jag hoppas verkligen på vinst.

Önskar er alla en riktigt God Jul.(skickar en tanke till underbara människor
Sussi,Annethe,Märta,Marie,Terese, Viggen, Andreas, Fredrik , and so on, you name it.  
____________________________________________________

Tänkte lägga upp lite bilder från dopet, dagen jag blev Gudmor till världens finaste lilla tös!
Joakim drog någon bild på mamma pappa och jimmy

Jag, Julia & Hanna

Bengt(präst), Julia, Jag, Edvin, Hanna, Viktor & Joakim

Vi alla samlade, innan vi ska gå ner och fika!

Jimmy & Joakim började bli trött tro jag! Jimmy fulla munnen med smörgåstårta!

Julia

Kommit hem och varvat ner efter dopet, jag och min älskade jimmy

Dagen efter, det vart tårta kvar, plus att vi firade Joakim som skulle fylla år, 3 dagar efter.

Julia och Mamma

Mitt liv, mitt hopp min k ä r l e k


_________________________________________________________

Hej då! Ses!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Evelina Hellström

Det bästa som hände mig i livet var när min son föddes den 17 oktober 2012.

RSS 2.0